Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kesksuvel börsile natuke elevust ka

    Foto: Anti Veermaa

    Tallinna börsil läheb suurem hulk raha liikvele, kui Tallinki müük viisil või teisel aset leiab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

    Puhtalt Tallinki aktsiate müügikuulujutt tegi omanikke eile kümnete miljonite võrra rikkamaks. Kuumenenud kauplemine lükkas hinna püstloodis üles.
    Mis päriselt juhtuma hakkab, saab ainult oletada. Tallink on andnud nappe krüptilisi teateid nagu Delfi oraakel, praegu on sõnajärg tõlgendajate käes.
    Spekuleerida saab selle üle, kes müüb ja kui suured summad on mängus. Pakutud on, et müüjaks on finantshiiu Citigroupi erinevate fondidega seotud ettevõtted, võimalik ka, et Infortar. Edasi saab minna kuni ülevõtmispakkumise tegemise ja börsilt lahkumiseni välja.
    Alustame mere lähedalt
    Veel vahvam on mängida mõttega, kuhu aktsiate müügist minev raha minna saab. Võtame variandi, et osaluse müüb ka Infortar, kelle kätte tuleb siis raha suurusjärgus 250 miljonit eurot, millega saab juba uusi mänge alustada.
    Esimene konservatiivne mõte on muidugi Tallinna Sadam. Kui riik selle aktsiad börsile toob, on see kindlasti Tallinki tulevastele eksomanikele turvaliselt tuttav valdkond. Viis sadamat ja kaks reisiveoliinigi sees, kus kindlasti on arenemisruumi. See, et Helsingi sadam on teatanud, et nemad oleksid Tallinna Sadama erastamisel kohe rahaga platsis, töötab nagu kvaliteedimärk. Rail Balticus osalemise vastu soomlased huvi ei tundnud. Soome arenevad suhted Hiinaga tõotavad tublit tööd ja teenistust Eestigi sadamatele.
    Rail Balticu ehitus on kohe järgmine koht, kus suurem töö lahti läheb. Infortari soov selles äris osaleda kumas läbi sellest, kui nad tahtsid osta tee-ehitusfirmat  TREV-2. Tee-ehitusfirma napsas nende nina alt kiirelt arenevatesse ettevõtetesse investeeriv fond. Raudtee-ehitus pole ka veel alanud. Jõuab.
    Aga Infortari puhul ei pea nii madalalt lendama. Pea kolm aastat tagasi oli ettevõte valmis õla alla panema meie rahvuslikule lennukompaniile, ja mitte ainult õla, vaid oli patriootlikult valmis hakkama koguni Estonian Airi enamusosanikuks.
    Pankroti tõttu sellest asja ei saanud, aga teadmised valdkonnast on ju alles. Nüüd vajab strateegilist investorit suures osas Läti riigile kuuluv airBaltic ja see diil tundub sama hea, kui mitte paremgi. Läti riik tahab oma 80protsendise osaluse kahandada 50 protsendile pluss üks aktsia ja otsib laiast maailmast pingsalt ostjaid.
    Või siis hoopis vastupidi kõrgustele võib vaadata maa alla. Tallinna–Helsinki tunneli projekti jäme ots on märkamatult soomlaste kätte nihkunud. Selle projekti õnnestumine ei tundu aga utoopilisem kui kunagine Silja Line’i ost, millega Tallink samade suuromanike käes hakkama sai.
    Hotellid, baarid, promenaadid
    Aga ei ole vaja transpordiga piirduda. Vaatame kunagist Tallink City kunagise meelelahutuskeskuse kava, mida kõike seal polnud – mäesuusahall, troopiline veepark, kobarkino, tivoli, rulluisu- ja suusatunnelid, klaaskatusega kaetud promenaad, hotell ja konverentsikeskus.
    Osa lahendusi on Lasnamäel juba töös, üht-teist võib aga kokku panna erainvestorit vajava Tallinna linnahalli alaga, nii võiks seal midagi Põhjamaa Dubai sarnast sündida.
    Kindlasti ei maksa unustada ka meie oma uut potentsiaalset suurobjekti – puidu rafineerimise miljarditehast Lõuna-Eestis.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.