Mait Kraun • 9 detsember 2017
Jaga lugu:

Tugev ettevõttekultuur aitab kliente hoida

Kontor
Kontor  Foto: Shutterstock

Lõbusad töötajad ja tugev ettevõttekultuur aitavad töötajaid hoida ja klientidega suhteid hoida, kirjutab portaal Inc.

„Igal ettevõttel on oma kultuur. Küsimus on selles, kas see on teadlikult loodud ja omaks võetud. Ettevõttekultuur peab ühilduma ärieesmärkidega,“ ütles IT-teenuseid pakkuva ettevõtte Optimal Networks tegevjuht Heinan Landa. Tugeva ettevõttekultuuri loomine on Optimal Networksi jaoks eriti tähtis, sest 65 protsenti nende töötajatest on kontorist väljas – nad kas teevad kodus tööd või kohtuvad klientidega.

Landa on ehitanud oma ettevõtte kultuuri kolme põhimõtet järgides. Esiteks – räägi tõtt. Teiseks – tee õiget asja. Kolmandaks – kõik saavad kasu. Viimane tähendab, et kõik, kes firmaga suhtlevad või äri teevad, peaksid sellest midagi juurde saama.

Optimal Networks formuleeris need väärtused juba 1998. aastal, aga Landa ütleb, et tema ja ta meeskond järgisid neid juba varem. „Ma arvan, et väärtusi ei saa dikteerida, sa lihtsalt avastad need. Ettevõtte juhtkond elab ja tegutseb mingite väärtuste alusel ning nemad peavad aru saama, mis need väärtused on,“ ütles ta. „Me kaitseme ja hoiame oma väärtusi igal pool. Kui me kedagi tööle võtame, siis proovime aru saada, kas ta sobib meie kultuuri.“

Kultuur – liim, mis hoiab töökollektiivi koos

Üks osa kultuurist on traditsioonid. Iga reede hommikul teevad töötajad koos kontori köögis hommikusööki. See rituaal algas orgaaniliselt, aga Landa selgitab, et tema ülesanne oli tegevjuhina seda traditsiooni elus hoida.

Landa ütles, et tema arvates on kodust töötamine hea variant. Töötajad peaksid olema aga piisavalt lähedal, et saaksid tulla koosolekutele. Samuti peaksid nad kohale tulema siis, kui töö on meeskonnatöö-põhine.

Ettevõte korraldab ka suvepiknikuid, pidusid pühade ajal, õnnetunde (happy hour) ja väljasõite. Kaks korda aastas toimuvad niinimetatud ettevõtte vaimu päevad. Töötajad on nendel päevadel käinud purjetamas, kärestikel ja lõbustusparkides.

Optimal Networks väärtustab ka pikaajalisi töötajaid. Kui inimene on firmas tööl olnud 10 aastat, siis minnakse kogu meeskonnaga ettevõtte kulul õhtusöögile. Töötajale kingitakse ettevõtte poolt disainitud jakk, mis on firma värvides.

Ütle asjad julgelt välja

Optimal Networks on oma kultuuri üle uhke ning jagab seda erinevatel üritustel ka oma klientidega. Äri on üles ehitatud ka nõnda, et töötajatele pakutakse boonuseid – olgu selleks hambaravi, meditsiin, pensioniplaan, paindlik töögraafik, terviseprogramm või muu.

Landa on alati aru saanud, et inimeste esikohale seadmine toob ettevõttele palju kasu. Ta kirjutas Optimal Networksi äriplaani ajal, mil oli Whartoni äriülikoolis magistriõppes. Ta kirjutas ettevõttekultuurist terve peatüki ja seadis hüpoteesi, et oma töötajate eest hoolitsemine ja töö lõbusamaks tegemine muudaks ka firma teeninduse kvaliteetsemaks. Tulemuseks on rahulolevad kliendid.

Professorid ütlesid talle, et ta sellest peatükist loobuks, aga ta ei kuulanud neid. Kusjuures ta hoiab seda peatükki jätkuvalt oma kontorilaua sahtlis.

Tööl olemine võib olla väga lõbus, aga Landa rõhutab, et eesmärk ei ole lõbu. „Kui ettevõte midagi toetab, siis on seal alati põhjus. Olgu selleks tugeva meeskonna ehitamine või kaugtöötajate integreerimine,“ ütleb ta.

Kui töötajad on õnnelikud, siis on see nakkav. See aitab parandada nende tööväljavaadet, töö kvaliteeti ja, mis kõige tähtsam, suhteid klientidega.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt