Elektriautod asendavad sisepõlemismootoriga neljarattalised üksnes eeldusel, et praegu kasutatavate liitiumioonakude asemele tuleb mõni tõhusam tehnoloogia, märkis autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu juht Arno Sillat.
Praeguse tehnoloogia üldlevinuks muutumist takistab Sillati juttu mööda kas või liitiumioonakude tootmiseks kuluv maavarade kogus.
Sillat selgitas Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis, et tänavusest jõustus Euroopa Liidus nõue, mille kohaselt peab autotootja sõidukite keskmine CO2 eraldus 100 kilomeetri kohta jääma allapoole 95 grammi piiri. See teeb 4,1 liitrit bensiini- või 3,6 liitrit diiselkütust 100 kilomeetrile. Elektriautode valmistamine ja müümine on viis, kuidas tootjad nõutud piiride sisse mahuvad.
Veel tuli Arno Sillatiga juttu Eesti uute autode müüjate eelmisest aastast ning sellest, milliste lootustega tänavu tegutsetakse.
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.