• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • 25.03.21, 16:00

Eesti mängis maanteetranspordi arenguvõimalused naabritele maha

00:00
  • Tõnu TrammTõnu Tramm
Eesti mängis maanteetranspordi arenguvõimalused naabritele maha

Seekordne „Ärikliendid roolis“ saade võtab luubi alla teema, mis piltlikult öeldes võiks Eesti riigijuhid maa peale tuua ja panna neid pikaks ajaks unustama maksudega mängimise. Nimelt tellis Eesti transpordifirma Fintruck OÜ ühe uuringu, mis võrdleb Eesti, Läti ja Leedu autovedajate konkurentsivõimet.

Uuringust selgub, et Eesti transpordisektori areng on nagu kännu taha kinni jäänud. Alates 2013. aastast pole see kasvanud vaatamata SKT jõudsale kasvule mitte üks põrm, samal ajal kui Lätis on see kahekordistunud, Leedus aga suisa neljakordistunud. Rääkimata sellest, et Leedu maanteetranspordi teenuste maht on täna Eesti omast tervelt 12 korda suurem ning Leedu transpordisektori hüppeline kasv toimus aastatel 2015-2016, ehk ajal, mil Eesti tõsis hüppeliselt diislikütuse aktsiisi.

Äripäeva logistikauudiste teemaveebi juhi Tõnu Trammi vestluspartneriteks on uuringu autor, OÜ Lohelend analüütik Harli Uljas ja Eesti Rahvusvaheliste autovedajate Assotsiatsiooni nõukogu esimees Einar Vallbaum.

Saadet toetab Neste Eesti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele