Möödunud aastal 22%-lise käibekasvu 14 miljoni piiri ületanud Chemi-Pharm jätkab investeerimist digitaliseerimisse ja küberturvalisusesse, kuid kavandab endiselt ka uue tehase rajamist.
Peamiselt desinfektsiooni-, puhastus- ja hügieenivahendite tootjana tuntud Chemi-Pharmi jaoks oli möödunud aasta edukas – ettevõte müügitulu kerkis 22% 14 miljoni euroni.
Nüüdseks kaks aastat Chemi-Pharmi juhtinud Joonas Lahe ütleb, et tulemused ületasid ootusi ja selle taga on aastatepikkune töö. „Kasv on tulnud eelkõige eksporditurgudelt, meil on tugev võrgustik. Meil on tugevad edasimüüjad Euroopas ja väljaspool, kellega oleme koos kasvanud,“ avab Lahe tulemuste tagamaid.
„Sel aastal on eesmärk kasvada 10%, 15,5 miljoni euroni,“ avaldab ta. Lahe lisab, et möödunud aastal tehti ettevõttes ka mitmeid muudatusi, millest üks olulisemaid on kvaliteediosakonna jagunemine kaheks.
Eelmise aasta investeeringud hõlmasid ennekõike digilahendusi. „Oleme võtnud fookuse kvaliteedijuhtimisele, et seda digitaliseerida, lisaks on fookus ka müügi digitaliseerimise. Need on olnud meie jaoks võtmevaldkonnad, millesse investeerimist jätkame ka tänavu,“ sõnab tegevjuht.
Teine oluline suund on tehase automatiseerimine, et vähendada käsitöö hulka. „Oleme ostnud juurde tootmisliine ja teatud protsesse olemasolevatel liinidel automatiseerinud. Need fookused on ka sel aastal,“ märgib Lahe. Ta lisab, et ka pikalt planeeritud ravimitehase rajamine ei ole pildilt maas ja praegu käib äriplaani ümbervaatamine ja täpsustamine.
Veel ütleb Joonas Lahe, et küberturvalisuse probleem on Eestis jõudsalt kasvamas ja nemadki pööravad sellele palju tähelepanu. „Oleme sellega omajagu tegelenud, oleme teinud küberauditi ja oma IT-partneri valikul lähtume alati tema kübervõimekusest,“ sõnab Lahe, lisades, et probleem on suur ja rünnakuid tuleb tõrjuda pidevalt.
Saadet "Tööstusuudised eetris" juhib Harro Puusild.
Saadet toetab Radius Machining.
Fotol Joonas Lahe. Autor: Harro Puusild
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.