7 punkti, mida jälgida sündmuse õnnestumiseks

02. detsember 2016, 08:00
Restoran The Able Butcher pakub suurt valikut erinevaid liharoogi ja mereande. Lisaks on restoranil laia sortimendiga veiniruum, kust saab roa juurde sobiva joogi valida. Restorani juurde kuulub ka ligi 70-kohaline terrass vaatega Tallinnale.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20161202/CM/161209964/AR/0/AR-161209964.jpg

Alanud aastalõpupidude hooajal tahaksin ruumide otsijaile jagada 7 nõuannet, kuidas leida oma jõulupeole, seminarile või konverentsile võimalikest parimad ruumid.

Daniel Habersatter
Hilton Tallinn Parki tegevjuht

Niisiis, kuidas valida ruum, et sündmus kindla peale õnnestuks?

Eeltöö. Enne ruumide otsimist võiks selge olla konverentsi eesmärk, ligikaudne osalejate arv, toitlustamise ja majutamise vajadused ning loomulikult ka piirkond ja eelarve. Peamine nõuanne – planeeri varakult, nii saad soodsamad tingimused.

Ruum. Ruumi puhul on kõige olulisem näitaja selle suurus – inimesed peavad end mugavalt tundma. Toolide paigutus peaks võimaldama mugavat istumist (et inimesed ei oleks liiga tihedalt õlg õla kõrvale istuma topitud) ning piiramatut vaadet lavale/ekraanile. Ka taustamüra ei tohiks ühtki konverentsilist segama sattuda.
Kuidas ruumi suurust arvestada? Rusikareeglina võib võtta lihtsa tehte – 1 ruutmeeter 1 inimese kohta, kui Sul on valida kahe ruumi vahel, millest üks on suurem ja teine väiksem kui Sul vaja on, võta suurem – suurema ruumi saad erinevate kujundusvõtetega mugavaks ja hubaseks kujundada. Arvestada tuleb ju kasvõi tehnikaga – ekraan, dataprojektori laud, kõlarid jm võib katta koguni 15% ruumi pindalast.
Kindlasti jäta meelde, et pole ebameeldivamat olukorda kui tunde kestev kitsas sundasend.
Kas olulised on pehmed või kõvad istmed? Kas lae kõrgus on piisav ja ega kellegi vaatevälja või liikumisruumi ei sega postid?

Mine kohale! Peo- või seminarikoha pildid internetis võivad olla petlikud ja ruumide proportsioone võib valesti tajuda, seepärast tuleks käia ruume n-ö katsumas. Kas õhk ruumis tundub värske? Kas ruum on helikindel? Milline on põrandakattematerjal (heli summutav või võimendav), kas tualettruume on piisavalt ja kas need on korralikud?
Lisaks uuri, kas samal ajal toimub veel mõni üritus. Tee endale kaasa nimekiri olulistest asjadest ja aruta need kohapeal ruumide omanikuga läbi.
Kui ruum ise sobilik tundub, uuri välja, kas saate ruumipakkujaga konverentsi korraldamisest ühtviisi aru – kas Sa saad eelmisel päeval minna saali ette valmistama? Kas Sa vajad varajast algust või hoopis hilisõhtust toitlustamist? Või vajad ehk mitut ruumi erinevateks tegevusteks (grupitöödeks)? Kui Sa peaks vajama ööpäevaringset ligipääsu ruumidele, on see võimalus olemas?
Kui palju vajad ettevalmistus- ja koristusaega? Kas toitlustamist saab korraldada ürituse kulgu takistamata ja millised tingimused selleks on? Kes on tugiisik, kui vajad pikendusjuhet või abi läbipõlenud projektorilambi vahetamiseks?

Tehnilised võimalused. Kas on olemas WiFi, dataprojektor, ekraan, mikrofon, kõlarid? Kas on olemas piisavalt pistikuid ja/või pikendusjuhtmeid? Kas ruumi saab pimendada? Kas õhutemperatuuri saab reguleerida? Kas on võimalik üles panna vajalikud viidad ja sildid? Kas on võõrkeeles esinejaid/kuulajaid – tõlkimise vajadus NB! Sa vajad ettevalmistusaega heli- ja videoprooviks!

Asukoht. Väga tähtis komponent on ka asukoht, see vajutab kogu sündmusele pitseri. Kas Sinu ürituse jaoks sobib pigem midagi rustikaalset või hoopis urbanistlikku? Vajad Sa loomingulist atmosfääri või äärmiselt asjalikku? Milline peab olema ligipääs (ühistransport?) ja parkimisvõimalused? Kui kaua võiks sõit sündmuse toimumispaika kesta?

Toit. Konverentsid ja hea toit käivad käsikäes. kõikvõimalikud huvitavamad road või traditsiooniliste toitude peenemad variatsioonid on üha enam hinnatud. Põhiline, et seda jätkub kõigile. Isegi siis, kui kõik muu on ürituse korraldajal ideaalselt laabunud, taandub sageli kõik ikkagi sellele, kas süüa oli piisavalt.

Kohvipaus kui väike vahelaadimine. Kui konverents algab hommikul, võiks tervituskohvi kõrvale pakkuda midagi toekamat: võileibu, sarvesaiu, minipirukaid või midagi värskendavat ja tervislikku – näiteks smuutit. Järgnevate kohvipauside sisu sõltub sellest, milline on olnud hommikune tervituskohv ja kui pikk tuleb päev. Aina enam pakutakse kohvipausi ajal puuvilja, smuutit ja mahla (toormahla), mis on eriti sobiv juhul, kui osalejate hulgas on palju naisi või nooremaid inimesi. Pärastlõunasel kohvipausil võib pakkuda näiteks šokolaaditrühvleid või puuvilja, kuna siis ollakse istumisest väsinud ja kiire magus amps vähendab energiadefitsiiti. Päeva jooksul toimuvad kohvipausid võiksid üksteisest erineda – nii on osalistel ka pisut avastamisrõõmu.

PANE TÄHELE

Olulised küsimused

Kui palju inimesi konverentsile/seminarile tuleb?
Kus konverents/seminar toimuda võiks? Linnas? Maal? Milline on seminari ajakava? Mitu kohvipausi? Kas pakutakse ka lõuna- ja õhtusööki?
Millises stiilis ruumipaigutus? Kas pehmed või kõvad toolid?
Kas akendel on kardinad? Kas ruumi saab kütta/jahutada/õhutada?
Kas vajad eraldi ruume grupitöödeks, mitut? Kui suurt?
Kas on olemas catering’i ruumid? Ka ettevalmistusruumid?
Millised on parkimistingimused ja ühistranspordivõimalused?
Kas on piisavalt abistavat personali? Kas Sul on konkreetne kontaktisik? Kas on olemas tehniline tugi, näiteks elementaarsem printimis- või paljundamisvõimalus?
Kas tehnika töötab? Kas on olemas korralik kiire Wifi?
Milliseid lisategevusi on võimalik pärast seminari teha? Väga hea on pärast seminari mõne meeskondliku tegevusega tegeleda, et päeva jooksul õpitut paremini kinnistada.
Konverentsi peaesineja vajab majutust? Millised on võimalused?
Korralda aastavahetuspidu Hilton Tallinn Park hotelli steakhouse-restoranis The Able Butcher. Aasta viimasel õhtul pakub restoran mitmekäigulist õhtusöögimenüüd ja ilutulestiku nautimist hotelli terrassil.

Lisainfo: telefonil 630 5333 või tallinn.events@hilton.com

Kommentaar

Kristel Voltenberg,
heategevusliku Päikesegala korraldaja

Korraldasime oktoobris heategevuslikku Päikesegalat. Hilton Tallinn Parkis pidu korraldada oli suur rõõm. Sündmuse õnnestumisel mängib toimumispaik suurt rolli. Esimene pilk peosaali määrab suuresti külaliste meeleolu. Ja pidu algab tegelikult alati juba ukselt!
Korraldamine nõuab palju ettevalmistust, mis võib tihti võtta rohkem aega, kui oodata võis. Kõigega paratamatult ise tegeleda ei jõua, seetõttu võiks usaldada oma ala professionaale (toitlustus, dekoratsioonid, fotograafid) ja kaasata nad tegevustesse. Väga oluline on ürituse kontseptsioon tõesti A-st Ü-ni läbi mõelda, sest pidu algab
(eel)kutsest ning lõpeb külaliste ja korraldajate tänamisega ka veel pärast üritust.

Hilton Tallinn Parkis on Tallinna üks suurimaid ballisaale, mis on varustatud  moodsaima tehnikaga. Konverentsiruumid mahutavad kokku ligikaudu 800 delegaati.

TASUB TEADA

Õnnestunud konverentsi alustalad

Konverentsi- ja seminaripaikade leidmiseks loodud portaal seminariruum.eu uuris, mis on sündmuse korraldamise juures kõige olulisem. Selgus, et:
seminarikoha kodulehelt leitav info on küll oluline, kuid tehakse taustakontrolli ja kasutatakse sõpru/kolleege n-ö teise arvamuse saamiseks. Paljud käivad ruume isiklikult üle vaatamas;
vaheldus on oluline – töökeskkonnast väljasaamise võimalust hinnati 6,8 punktiga 10st;
otsitakse uusi ja põnevaid kohti, vaid 1/3 vastajatest käib alati samas seminarikohas;
ligipääs ja parkimisvõimalused, tervelt 62% vastanutest märkis, et on kokku puutunud nigela parkimisvõimalusega;
osaleja tahab korralikult ja maitsvalt süüa;
oodatakse head tehnilist valmisolekut;
hind on oluline, kuid kvaliteet on olulisem – hind on 83% vastanu meelest väga oluline, kuid samas on 69%-l ettevõtteist paigas seminari eelarve, prioriteediks on pigem õnnestunud üritus kui eelarve..
Loomulikult on iga kontorivälise tööpäeva puhul kõige olulisemaks selle sisu. Kuid kui lisaks heale sisule teha ruumide valimisel tubli eeltöö, tellida hea toit ja veenduda tehnika vastavuses ootustele, on suur tõenäosus, et osalejad jäävad igati rahule.
Allikas: www.SeminariRuum.eu

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
01. December 2016, 15:49

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing