Keila kaablitootja rahvusvaheline äri

27. oktoober 2017, 16:30
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20171027/CM/171029751/AR/0/AR-171029751.jpg

Draka Keila Cables on ühest küljest rahvusvaheline tootmisettevõte, kuuludes maailma suurimasse kaablitootmise kontserni Prysmian Group. Teisest küljest on tegu kohaliku ettevõttega, millel tugev
seotus oma kogukonnaga. Üle poole töötajatest on pärit Keilast või selle lähiümbrusest.

Suurde gruppi kuulumine laiendab turgusid ning suurendab nii tootmis- kui ka müügivõimalusi. Ettevõtte toodangu põhilised turud on lisaks Eestile Läti, Leedu, Soome, Rootsi, Norra, Taani. Üle 70% müügist moodustab eksport. Toodangu põhitarbijad on jaotusvõrgud, ehitus- ning telekommunikatsiooniettevõtted.

Kõige olulisem on meeskond

Liinioperaator

„Kõige olulisem on meeskond,“ kinnitab Tarvo Leppik. Paradoksaalsel kombel on aga uusi töötajaid keeruline leida, kõige suurem puudus on inseneridest. „Eesti väike elanikkond on kindlasti majandust pidurdavaks teguriks,“ sõnab Leppik, kes siiski ei näe kohaliku ettevõtte seisukohast tööjõupuuduses suurt probleemi.
Ettevõtte personalijuhi Kärt Kairo sõnul on Prysmian Groupis mitmeid värbamisprogramme, et tööjõupuudust leevendada. 2012. aastal sai alguse Young Graduate Build The Future’i programm mille raames otsitakse üle maailma talendikaid aktiivseid noori inimesi, kellel on võimalik töötada kolmes-neljas riigis, mis annab kokkuvõttes hea rahvusvahelise kogemuse nii noorele endale kui ka ettevõtetele. Praegu töötab Keilas näiteks üks leedu neiu, USAs on üks eesti poiss ning käimas on uus kandideerimisvoor. 2016. aastal valiti üle maailma 25 000 kandidaadi hulgast eri riikidesse tööle 50 inimest. Hoolimata tihedast konkurentsist saame kindlalt väita, et meie noortes on sisu, tahet ja potentsiaali, et kaablitööstuses tugev jalajälg jätta.
Lisaks on värbamisprogrammid Make It ja Sell It, et värvata väljastpoolt ettevõtet insenere ja müügiinimesi, lisab Kärt Kairo, et on veel võimalusi, kuidas ettevõte värsket mõtlemist ning julget ja vormitavat teadmist leiab.
„Insenere ja tehnilist teadmist on alati vaja, mitte vaid Keilas, vaid kogu grupis,“ kinnitab Kairo, ning  nendib et inimestele meeldib meil töötada ja  suurem osa töötajaid on tööl väga pika staažiga.

Uued-CPR-tooted

Kvaliteet ja turvalisus

Edukad on ettevõtted, kes on taibanud, et kliendi jaoks on kõige kallim väärtus aeg ning sellega koos kvaliteet ja turvalisus. Leppiku sõnul on ettevõtte teatav eelis see, et kliendi jaoks on alati olemas kohalikus keeles tugi, mistõttu tekkivad probleemid leiavad kiirelt lahenduse.
Tootmises on kasutusele võetud elektroonilised jälgimissüsteemid, mis jälgivad 24/7 kõiki tootmisseadmeid. Süsteem annab kontoris seina peal tagasisidet, mis on tehases ööpäeva jooksul tehtud ja mis hetkel toimub. Kontroll on tehase juhataja Derek Vaide sõnul väga oluline, sest kaabli lisandväärtus tuleb justnimelt masina töökindluse taganud kvaliteedist. „Tehasetöös on inimese tööjõu osakaal väga väike, umbes 2–3% on tööjõukulu,“ ütleb Vaide, lisades, et kaablitootmine on hästi materjalimahukas ja masinate töökindlusele orienteeritud.
Kõik see annab põhja, millelt pakkuda tänapäeva turva­standarditele vastavaid tooteid. Sel aastal 1. juulil rakendus Euroopa Liidu ehitustoodete regulatsioon CPR ka kaablitele. „See aitab tagada, et tulekahju korral pääseksid inimesed võimalikult väikeste kahjudega põlevast hoonest välja,“ selgitab Leppik, täpsustades, et traditsioonilised kaablid võivad põlemisel tekitada inimesele ohtlikke mürgiseid gaase. „Tihtipeale ei olegi tulekahjus hukkumise põhjuseks tuli, vaid mürgine gaas,. Uute reeglite järgi reguleeritakse väga täpselt, milliste omadustega kaableid erinevates hoonetes kasutada võib.

Prysmian Groupi aktsa hind on tõusutrendis olnud aasta. ALLIKAKS: BLOOMBERG

Ettevõtte enda jaoks muutis regulatsioon tootmisprotsessi aga keerukamaks. Igal riigil oli võimalus otsustada, missuguses ulatuses regulatsioon vastu võtta. „Meie jaoks see tähendab oluliselt laiemat tootevalikut, suuremaid ladusid ja keerukamaid protsesse,“ sõnab Leppik, et naaberriikide erinevustega tuleb lihtsalt hakkama saada.

Lisainfo:
www.drakakeila.ee
www.prysmiangroup.com

...

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
27. October 2017, 12:12
Otsi:

Ava täpsem otsing