• OMX Baltic−0,02%270
  • OMX Riga−0,11%867,91
  • OMX Tallinn−0,04%1 710,52
  • OMX Vilnius0,04%1 058,03
  • S&P 500−0,3%6 034,91
  • DOW 30−0,35%44 247,83
  • Nasdaq −0,25%19 687,24
  • FTSE 1000,13%8 291,03
  • Nikkei 2250,01%39 372,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,26
  • OMX Baltic−0,02%270
  • OMX Riga−0,11%867,91
  • OMX Tallinn−0,04%1 710,52
  • OMX Vilnius0,04%1 058,03
  • S&P 500−0,3%6 034,91
  • DOW 30−0,35%44 247,83
  • Nasdaq −0,25%19 687,24
  • FTSE 1000,13%8 291,03
  • Nikkei 2250,01%39 372,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,26
  • 22.12.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riigikontroll nõuab laevafirmade konkurentsi

Konkurentsiameti konkurentsiosakonna juhataja Svetlana Ljutova sõnul on lepingud, mis annavad Saaremaa Laevakompaniile pikaajalise opereerimisõiguse kolmel riigi doteeritaval parvlaevaliinil, tõepoolest konkurentsi piiravad. Konkurentsiseaduse kohaselt võib valitsuse või konkurentsiameti loal teha konkurentsi tagamisel aga erandeid. «Nende lepingute kohta oli valitsuse määrus olemas, mistõttu ei ole tegemist konkurentsiseaduse rikkumisega,» selgitas Ljutova. Konkurentsiamet uuris riigikontrolli palvel Saarte Liinide ja Saaremaa Laevakompanii vahelisi parvlaevaliinide rendilepinguid.
Riigikontrolli peakontrolöri Rein Randmaa ütlusel on olukord praegu veel liiga segane, et seda täpsemalt kommenteerida. Ta lausus vaid, et riigikontroll ei ole konkurentsiameti järeldustega nõus.
«Kogume täiendavaid andmeid ja ootame konkurentsiametilt uut seisukohta,» lisas Randmaa.
Saarte Liinide tegevdirektori Ants Tammelehe sõnul otsustas ettevõtte juhatus pärast riigikontrolli aktiga tutvumist tellida rendilepingute ekspertiisi advokaadibüroost Raidla & Partnerid. Ekspertiis peaks valmima jaanuari esimestel päevadel. «Juhatus on seisukohal, et lepingud olid õiged,» kommenteeris Tammeleht.
Svetlana Ljutova väitel saadeti teede- ja sideministeeriumile kiri, milles soovitati rendilepingud siiski üle vaadata. Lepingud ei ole küll seadusega vastuolus, kuid Euroopa Liidu kogemustest lähtudes on kümneaastane renditähtaeg liiga pikk, rääkis Ljutova. Tema sõnade kohaselt tasuks rendilepingut lühendada viie aasta peale ja selle möödudes korraldada uus konkurss, andes võimaluse ka uutele turule tulijatele.
Rendilepingutes riigi võetud kohustused oma allkirjaga kinnitanud teede- ja sideministeeriumi kantsler Ruth Martin on olnud lepinguid kommenteerides seisukohal, et laevaliinide puhul ei saa operaatoriga teha ainult aastaseid lepinguid. Oktoobris riigikontrolli korraldatud kontrolli järel vaidlustatud parvlaevaliinide rendilepingud on sõlmitud Saarte Liinide ja Saaremaa Laevakompanii vahel 1994. aasta septembris.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 08:00
Wallester ühendab jõud MTÜ-ga Naerata Ometi, et toetada abivajavaid Eesti peresid
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele