• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 22.12.95, 00:00

Riigikontroll nõuab laevafirmade konkurentsi

Konkurentsiameti konkurentsiosakonna juhataja Svetlana Ljutova sõnul on lepingud, mis annavad Saaremaa Laevakompaniile pikaajalise opereerimisõiguse kolmel riigi doteeritaval parvlaevaliinil, tõepoolest konkurentsi piiravad. Konkurentsiseaduse kohaselt võib valitsuse või konkurentsiameti loal teha konkurentsi tagamisel aga erandeid. «Nende lepingute kohta oli valitsuse määrus olemas, mistõttu ei ole tegemist konkurentsiseaduse rikkumisega,» selgitas Ljutova. Konkurentsiamet uuris riigikontrolli palvel Saarte Liinide ja Saaremaa Laevakompanii vahelisi parvlaevaliinide rendilepinguid.
Riigikontrolli peakontrolöri Rein Randmaa ütlusel on olukord praegu veel liiga segane, et seda täpsemalt kommenteerida. Ta lausus vaid, et riigikontroll ei ole konkurentsiameti järeldustega nõus.
«Kogume täiendavaid andmeid ja ootame konkurentsiametilt uut seisukohta,» lisas Randmaa.
Saarte Liinide tegevdirektori Ants Tammelehe sõnul otsustas ettevõtte juhatus pärast riigikontrolli aktiga tutvumist tellida rendilepingute ekspertiisi advokaadibüroost Raidla & Partnerid. Ekspertiis peaks valmima jaanuari esimestel päevadel. «Juhatus on seisukohal, et lepingud olid õiged,» kommenteeris Tammeleht.
Svetlana Ljutova väitel saadeti teede- ja sideministeeriumile kiri, milles soovitati rendilepingud siiski üle vaadata. Lepingud ei ole küll seadusega vastuolus, kuid Euroopa Liidu kogemustest lähtudes on kümneaastane renditähtaeg liiga pikk, rääkis Ljutova. Tema sõnade kohaselt tasuks rendilepingut lühendada viie aasta peale ja selle möödudes korraldada uus konkurss, andes võimaluse ka uutele turule tulijatele.
Rendilepingutes riigi võetud kohustused oma allkirjaga kinnitanud teede- ja sideministeeriumi kantsler Ruth Martin on olnud lepinguid kommenteerides seisukohal, et laevaliinide puhul ei saa operaatoriga teha ainult aastaseid lepinguid. Oktoobris riigikontrolli korraldatud kontrolli järel vaidlustatud parvlaevaliinide rendilepingud on sõlmitud Saarte Liinide ja Saaremaa Laevakompanii vahel 1994. aasta septembris.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele