• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • 19.01.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee kärbib investeeringute vajadusi

Sel aastal vajab raudtee remont investeeringuid 371 miljonit ja veeremid 530 miljonit krooni. ERi finantsdirektori Peeter Põlluveeri sõnul kulub kaubavedudest teenitav kasum reisijateveo ristsubsideerimiseks. Riigieelarvest eraldati aga tänavusteks investeeringuteks 21 mln krooni, millest 10 mln on mõeldud Riisipere--Haapsalu raudteelõigu remondiks. Põlluveeri väitel vajab sellel liinil remonti 43 km raudteed. Eraldatud raha eest saab aga remontida ainult 2,5 km, kuna ühe kilomeetri remont maksab ligi neli miljonit krooni. Põlluveeri sõnade kohaselt võib aasta lõpuks kilomeetri remondihind tõusta kuue mln kroonini. Seejärel loodetakse hindade stabiliseerumist.
Eesti Raudtee põhiliinidel Tallinn--Narva ja Tapa--Tartu ei saa ER Põlluveeri sõnutsi lasta korduda mullu tekkinud olukorral, kus lagunes ära Narva jaama peatee. «Meil tuleb kuskilt mujalt kokku hoida,» rääkis ta.
Rongiliikluse vähendamisest tuleneva bussiliikluse tihendamise kavu töötatakse alles välja. Selleks otstarbeks tuleb vajalikke dotatsioonisummasid alles otsida.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teede- ja sideministeeriumi asekantsleri Väino Soonikese sõnul on seni eraldatud ainult 399 000 krooni Riisipere--Haapsalu vahelise reisiliikluse korraldamiseks. Uutest rongiliikluse piirangutest tulenevaid ettepanekuid ei ole peale Harju maakonna teised veel esitanud.
Harju maakonna arenguosakonna peaspetsialisti Kaljo Saartsi sõnul on ministeeriumilt bussiliikluse täiendavaks dotatsiooniks küsitud 0,8--1,1 miljonit krooni. Soonikese sõnade kohaselt on taotletud summa liiga suur.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele