Viimasel kümnendil on Tetra Paki turuosa jookide pakendamisel mitmel maal ahenenud, kuna tootjad ja tarbijad eelistavad plasttaarat. Näiteks müüakse USAs piima galloni (3,8 liitrit) kaupa, milleks kartongpakend ei sobi. «Kliendid tahavad vaheldust. Kui meie seda ei paku, tuleb turule keegi teine,» ütles Tetra Paki kontserni juht Gunnar Brock.
Säästmaks aega ja vahendeid, ostis Tetra Pak mitu plastmassi tootvat ettevõtet Inglismaal, Belgias ja Itaalias. Esimest korda kontserni ajaloos sõlmiti koostööalane kokkulepe teise ettevõttega. Tegemist on tehnilise koostööga Ameerika firmaga Graham, mis tagab Tetra Pakile juurdepääsu plastiku tootmise tehnoloogiale.
Juba praegu müüb Tetra Pak ligi miljard plastpudelit, olles sellega Euroopas suuruselt kolmas tootja.
Jookide kartongi pakendamise alal on maailmas domineerivad firmad Rootsi Tetra Pak, Norra firma Elopak, Saksa PKL ja Ameerika firma International Paper. Plastiktaara turule on seni sisenenud vaid Tetra Pak. Firma loodab tugeva konkurentsiga turu hõivata maailma suurimate turustuskanalite abil, mis jookide pakendamisele alal talle kuuluvad.
Plastiktaara kõrval on ka kartongpakendil kasutamata turgude näol suur kasvupotentsiaal. Ehkki lääneriikides piima tarbimine järjest väheneb, on kartongpakendite müük Ida-Euroopas suurenenud 40 protsenti. Venemaal on üksnes viimase aastaga läbimüük suurenenud 100 protsenti, ulatudes 700 miljoni Rootsi kroonini (1,2 miljardit Eesti krooni).
Aasia turul on firmal võimalus oma tegevust laiendada valmis tee pakendamisega.
Teeturu suuruseks Aasias, kus see asendab mahlu ja karastusjooke, hinnatakse 230 miljardit liitrit. Seega on teeturg suurem kui piimaturg, mille suurus on 210 miljardit liitrit. Hetkel pakendatakse aastaks ligikaudu 10 miljardit liitrit teed.
Kasvupotentsiaali on ka Euroopas, näiteks pakendatud vee näol. Itaalia üksi tarbib 7 miljardit liitrit vett aastas. Arenguruumi on ka kartongi pakendatud veini turul. Juba praegu pakib Tetra Pak 40 protsenti kogu Itaalia lauaveinist. Argentinas pakitakse 60 protsenti lauaveinist kartongi.
Lähiaastatel peaksid Tetra Paki kasvu tagama eelkõige plasttaarasse pakendatud piim ning kartongpakendis tee.
Tetra Pak on üks suurima ärieduga Rootsi ettevõtteid 20. sajandil. Firma asutas Ruben Rausing, kellel pärast kümneaastast intensiivset arendustööd õnnestus 1952. aastal välja tuua esimene kartongist piimapakend. Tänaseks ulatub firma käive 60 miljardi Rootsi kroonini (102 mld EEK), kartongpakendeid ning masinaid müüakse 127 riiki üle kogu maailma. DI