• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 27.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saaremaa ja mandri vahel hakkab sõitma uus praam

Ministeeriumi asekantsleri Väino Soonikese sõnul maksab üks praam ligi viis miljonit krooni ning selle ostmiseks kavatsetakse kasutada laenu, millel peab olema riigi garantii. Võimaliku finantseerimisvariandina näeb ministeerium Norra valitsuse laenu kohalike pankade kaudu. Soonikese ütluse kohaselt võib osa raha tulla ka välisabina.
Soonikese sõnul on liinile toodav praam veidi üle kahekümne aasta vana ning mõeldud vastupidiselt praegustele just reisijate vedamiseks.
Kuna uue praami peal on vähem meeskonnaliikmeid, annab see Saarte Liinide tegevdirektori Ants Tammlehe sõnade kohaselt palgakokkuhoidu kümne mehe pealt, mis vähendab tunduvalt üleveo põhikulusid. «Me saame sama raha eest rohkem sõita,» lisas Tammleht.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tammlehe sõnul on praegu veel vara öelda, kas osa inimesi tuleb ka koondada. «Selle otsustab laeva teenindav operaatorfirma, kelle meie juhatus peab välja valima,» märkis Tammleht.
Ta lisas, et siin tuleb olla ettevaatlik, sest Norra praamidel ei ole jääklassi, mis tähendab, et neid ei saa talvel kasutada. «Kui me vallandame suvel hulga inimesi, siis tekib hilissügisel küsimus, kust me vanade praamide peale jälle mehi leiame,» ütles Ants Tammleht.
Oma ettepaneku praami müügiks on teinud ka soomlased, kes pakuvad uue praami ehitamist. Uus praam maksab Soonikese ütluse kohaselt ligi 80 miljonit krooni ning seda raha pole riigil kusagilt võtta.
Soonikese sõnul saaks soomlaste pakutud praamiga sõita vähemalt 20 aastat. Kuna aga viimasel ajal on hakanud taas päevakorda kerkima silla ehitamine Saaremaa ja mandri vahele, võib see investeering isegi raha olemasolul mõttetuks muutuda, märkis Väino Soonike.
Osta soovitava Norra praami meeskonna suurus oleks praeguse 13 inimese asemel neli inimest. Uus praam kulutab enam kui veerandi võrra vähem kütust. Autode mahutavuses ei ole erilist vahet praegustega.
Soonike ütles, et praami sobivuse korral võidakse neid Norrast veel lisaks osta. Vajaduse uue praami järele tingis praegu käigus olevate praamide halb seisukord ning saare ja mandri vahel reisijate arvu pidev kasv.
Eelmisel aastal vedasid Saarte Liinid miljon reisijat ning käesoleval aastal prognoositakse reisijate arvu kasvu ligi 11% võrra.
Praegu liigub Saaremaa ja mandri vahel kolm, Hiiumaa ja mandri vahel neli ning Vormsi ja mandri vahel üks praam. Taastatakse ka eelmisel suvel käigus olnud praamiliin Saare- ja Hiiumaa vahel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele