10. märts 1996
Jaga lugu:

Võõrustaja

«Investeeringud ei tee majast hotelli, inimesed teevad.»

Sündinud: 2. mail 1962.

Abielus, tütar ja poeg.

Haridus: 1985 lõpetas TPI majandusteaduskonna tööstuse juhtimise ja planeerimise erialal.

1989 hotellimajanduse kursused Iirimaal

1993--1995 omandas Haaga ülikoolis IMD (International management diploma).

1995 hotellimajanduse kursused Cornelli ülikoolis.

Karjäär: 1985--1987 Tallinna hotellikoondise ökonomist.

1987--1989 Tallinna linnavalitsuse kommunaalmajanduse valituse osakonnajuhataja.

1989--1991 Tallinna hotellikoondise peadirektori asetäitja Olümpia hotelli küsimustes.

1991--1996 Olümpia hotelli tegevdirektor.

1996. aastast Olümpia hotelli nõukogu liige.

1996. aastast ASi Inn Grupp juhatuse esimees.

Võõrustaja ASi Inn Grupp juhatuse esimees Andres Liinat kahetseb, et pole kunagi lugenud mitut hotelli ta on külastanud, kuid arvab, et umbes viiendikus neist on ta ööbinud. Ka hotellis Olümpia, mille tegevdirektori tooli ta jaanuaris uue väljakutse vastu vahetas.

«Ma ei taha tagasi vaadates näha Olümpiat oma elutööna. Minu teadmised on väärtusetud kõigile teistele peale minu enda, kui ma ei oska neid edasi müüa,» põhjendab ta Eestis ainulaadset teenust, managementlepingut, pakkuva firma loomist. Inn Grupi käes on kolme hotelli ohjad: Olümpia, Central, Strand, kuid asi on kaugel laest, millest Liinat unistab, sest 4--5 hotelli juhtimiseks pole mõtet managementfirmat luua. Seepärast suunab Inn Grupp oma know-how'd nii ida kui lõuna suunas ning näib, et Eestiski veel mõned hotellid firma silmapiiril on. Liinat rakendaks juhtimismudelit restoranideski, kuid käibe suhtearvuna on restorani juhtimise kulud suuremad kui hotellil, mistõttu omanikud peavad ilmselt ökonoomsemaks ise juhtida.

Oma oskustes hotelli juhtida Liinat ei kahtle ja kinnitab: «Kõigil hotellidel on suured reservid kasumi tõstmiseks, minu asi on hankida infot ja soovitada, kuidas seda teha.» Kuna prognooside järgi kasvab Eesti hotellide külastajate arv 2--3% aastas, tuleb endale kliente võita teiste hotellide arvel. Väikehotelle näebki Liinat lähiajal suurtesse raskustesse sattuvat, samas kui gigantide puhul hakkab toimima 20% ja 80% seadus. Nimelt, kui 80protsendine efektiivsus on saavutatav 20protsendise töömahuga, siis viimase 20% efektiivsuse saavutamiseks on vaja 80% töömahtu.

Olümpia hotelli 1995. a tegevuskasum oli 54,7 mln ja sellel aastal planeeritakse 66 mln krooni. «Ikka lähemale ideaalile,» naerab Liinat ja lisab, «ideaalset hotelli, nagu ideaalset ettevõtetki, pole olemas.» Olümpia juhtimisel tehtud vigade rääkimisest Liinat ei vaimustu. «Loetelu läheks ilmselt väga pikaks,» hajutab ta huvi. Näiteks tegi Olümpia investeeringuid lisateenuste hulga suurendamiseks. Ent viimane turu-uuring näitas, et lisateenuste hulk valikukriteeriumite pingereas on alles 10. kohal, olulisem on hotelli puhtus, turvalisus, sõbralik teenindamine ja usaldusväärsus.

Pidades end pigem veenjaks kui käskijaks, leiab 2,4 mln aktsiakapitaliga ASi Inn Grupp 50% aktsiate omanik, et hotellindus sobib tema isiku omadustega kõige paremini: «Kindlasti ei kujuta ma end ette üksiku analüütikuna ühemehefirmas.» Oma karjääri alustena nimetab Liinat kohati jäärapäisuseni ulatuvat tahtejõudu, õnne kolleegide valikul ning perekonna soosivat suhtumist tema töösse. Tänu viimasele ei ole talle valmistanud peavalu enda jagamine töö ja kodu vahel. «Kui ütlen, et lapsest peale tahtsin hotelli juhiks saada, siis küll valetan,» tuleb ilmsiks Liinati soov saada meremeheks, «hotellindusse sattumine oli juhus.»

2--3 korda päevas korvpallitrennis käivale profile jagas igakuist elatusraha Tallinna hotellikoondis: «Nii ma siin palgajärjekorras hakkasingi käima.» Käinud Iirimaal hotellimajandust õppimas, otsustas ta end päris teadlikult hotellimajandusega kurssi viia. Korvpalliga aga ei tegele juba kolm aastat. «Ma ei taha asju halvasti teha,» on lühike selgitus. Hotellimajandust on ta õppinud ülikoolis, mille kohta ta ütleb: «Vatikan annab ristiusu ja Cornelli ülikool hotellimajanduse põhisuunad.»

Jaga lugu:
Hetkel kuum