• OMX Baltic−0,3%300,38
  • OMX Riga−0,1%892,62
  • OMX Tallinn−0,36%2 073,69
  • OMX Vilnius0,48%1 205,41
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,32%8 802,98
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic−0,3%300,38
  • OMX Riga−0,1%892,62
  • OMX Tallinn−0,36%2 073,69
  • OMX Vilnius0,48%1 205,41
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,32%8 802,98
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 19.04.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lääne tootjad naudivad viimast vabadust Eestis tubakat reklaamida

Ameerika tubakafirma BAT Eesti esindaja Lauri Pank ütles, et viimasel ajal suurenenud tubakatoodete reklaamimine Eestis tuleneb mitmest asjaolust. «Varem või hiljem võetakse ka Eestis vastu tubakatoodete reklaami keelav seadus ning ettevõtjad on leidnud, et nüüd on veel viimane aeg reklaami teha,» märkis ta ühe põhjuse.
Panki sõnutsi mõjutab Eestis tehtav tubakareklaam tänu elavale turismile kaudselt ka Soome ja teiste Skandinaaviamaade tarbijat. «Teine põhjus on see, et pärast seda, kui turuliidril Eesti Tubakal puuduvad maksusoodustused võrreldes välisfirmadega, on kõik huvitatud Eesti Tubaka turuosast midagi endale saamast,» ütles Pank. See selgitab tema sõnutsi ka asjaolu, miks lehelugeja võib leida viimasel ajal ühest väljaandest korraga üle viie vähemalt pooleleheküljelise sigaretireklaami.
Pank ei soostunud ütlema, kui palju planeerib tubakafirma BAT kulutada Eestis reklaamiinvesteeringuteks käesoleval aastal. Möödunud aastal kulutas firma reklaamile tema sõnutsi umbes kolm miljonit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ainuüksi käesoleva aasta alguses käivitunud Barclay sigarettide kampaania ulatub Panki ütlusel aga suurusjärku «mõned miljonid kroonid».
Lisaks Barclayle on kontserni BAT kaubamärkide hulgas ka Lucky Strike, North State, Hollywood jt. Reklaamikampaania läbiviimise raha tuleb Panki sõnutsi kogu ulatuses BAT Soome tütarfirma kaudu.
House of Prince Eesti esinduse juht Indrek Jänes sõnas, et Taanis asuv emafirma ei ole andnud neile volitusi avalikustada oma reklaamiinvesteeringu suurust Eestis. Jänese ütlusel ulatub Eesti esinduse oma reklaamiinvesteering käesoleval aastal umbes kahe miljoni kroonini, Taanist tulev investeering on tema sõnutsi neli-viis korda suuremas suurusjärgus.
Jänes lisas, et Eesti esindus katab Prince'i ja Quattro kaubamärgi reklaamikuludest osa, mis puudutab valgusmärke, kohalikke reklaamiüritusi, aknareklaame jne. Taanis asuv peakorter rahastab suured välireklaamtahvlid ja ajakirjanduses tehtavad kampaaniad.
Tubakafirma Philip Morris Skandinaavia esindaja Mat Sjöblom ütles, et nende firma ei avalikusta üheski riigis oma reklaamiinvesteeringuid. «See on meie poliitika,» kinnitas ta.
Sjöblom lisas, et kuigi Eesti on väike riik, peab ta Philip Morrise seisukohast oluliseks teha kõik, et olla kohal ka nii väikesel turul, kui seda on Eesti oma.
Soome firma Amer Tupakka, mis esindab muu hulgas kaubamärke Form,Trend ja Rolls, Eesti tegevdirektor Marju Pesonen keeldus samuti nimetamast reklaamiinvesteeringute suurust. Ta märkis, et kulutused reklaami peale moodustavad kaks kolmandikku Eesti tütarfirma käibest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele