Ameerika tubakafirma BAT Eesti esindaja Lauri Pank ütles, et viimasel ajal suurenenud tubakatoodete reklaamimine Eestis tuleneb mitmest asjaolust. «Varem või hiljem võetakse ka Eestis vastu tubakatoodete reklaami keelav seadus ning ettevõtjad on leidnud, et nüüd on veel viimane aeg reklaami teha,» märkis ta ühe põhjuse.
Panki sõnutsi mõjutab Eestis tehtav tubakareklaam tänu elavale turismile kaudselt ka Soome ja teiste Skandinaaviamaade tarbijat. «Teine põhjus on see, et pärast seda, kui turuliidril Eesti Tubakal puuduvad maksusoodustused võrreldes välisfirmadega, on kõik huvitatud Eesti Tubaka turuosast midagi endale saamast,» ütles Pank. See selgitab tema sõnutsi ka asjaolu, miks lehelugeja võib leida viimasel ajal ühest väljaandest korraga üle viie vähemalt pooleleheküljelise sigaretireklaami.
Pank ei soostunud ütlema, kui palju planeerib tubakafirma BAT kulutada Eestis reklaamiinvesteeringuteks käesoleval aastal. Möödunud aastal kulutas firma reklaamile tema sõnutsi umbes kolm miljonit krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ainuüksi käesoleva aasta alguses käivitunud Barclay sigarettide kampaania ulatub Panki ütlusel aga suurusjärku «mõned miljonid kroonid».
Lisaks Barclayle on kontserni BAT kaubamärkide hulgas ka Lucky Strike, North State, Hollywood jt. Reklaamikampaania läbiviimise raha tuleb Panki sõnutsi kogu ulatuses BAT Soome tütarfirma kaudu.
House of Prince Eesti esinduse juht Indrek Jänes sõnas, et Taanis asuv emafirma ei ole andnud neile volitusi avalikustada oma reklaamiinvesteeringu suurust Eestis. Jänese ütlusel ulatub Eesti esinduse oma reklaamiinvesteering käesoleval aastal umbes kahe miljoni kroonini, Taanist tulev investeering on tema sõnutsi neli-viis korda suuremas suurusjärgus.
Jänes lisas, et Eesti esindus katab Prince'i ja Quattro kaubamärgi reklaamikuludest osa, mis puudutab valgusmärke, kohalikke reklaamiüritusi, aknareklaame jne. Taanis asuv peakorter rahastab suured välireklaamtahvlid ja ajakirjanduses tehtavad kampaaniad.
Tubakafirma Philip Morris Skandinaavia esindaja Mat Sjöblom ütles, et nende firma ei avalikusta üheski riigis oma reklaamiinvesteeringuid. «See on meie poliitika,» kinnitas ta.
Sjöblom lisas, et kuigi Eesti on väike riik, peab ta Philip Morrise seisukohast oluliseks teha kõik, et olla kohal ka nii väikesel turul, kui seda on Eesti oma.
Soome firma Amer Tupakka, mis esindab muu hulgas kaubamärke Form,Trend ja Rolls, Eesti tegevdirektor Marju Pesonen keeldus samuti nimetamast reklaamiinvesteeringute suurust. Ta märkis, et kulutused reklaami peale moodustavad kaks kolmandikku Eesti tütarfirma käibest.