• OMX Baltic−0,53%290,56
  • OMX Riga−0,75%883,27
  • OMX Tallinn−0,5%1 846,91
  • OMX Vilnius−0,29%1 131,85
  • S&P 500−1,05%5 615,81
  • DOW 30−0,64%41 575,51
  • Nasdaq −1,64%17 515,96
  • FTSE 1000,29%8 705,23
  • Nikkei 2251,2%37 845,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,47
  • OMX Baltic−0,53%290,56
  • OMX Riga−0,75%883,27
  • OMX Tallinn−0,5%1 846,91
  • OMX Vilnius−0,29%1 131,85
  • S&P 500−1,05%5 615,81
  • DOW 30−0,64%41 575,51
  • Nasdaq −1,64%17 515,96
  • FTSE 1000,29%8 705,23
  • Nikkei 2251,2%37 845,42
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,47
  • 03.05.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parkimiskorraldus Tallinnas on jõhker äri

Nagu kõigile teada, täidetakse parkimisseadust ülihästi. Selle seaduse ülesandeks ei ole liikluse reguleerimine (nagu paljud ekslikult arvavad), vaid linnale ja parkimist korraldavatele firmadele majandustegevuse võimaldamine. Kord on liikluses muidugi käest ära, aga kuritarvitamine parkimise ja autode äravedamisega näitavad ühemõtteliselt, et riik häälestab ennast üldiselt seadusekuulekate pisieksijate halastamatule nurkasurumisele mõningate huvigruppide majanduskasuks, samal ajal kui vaprate ja edukate jaoks kehtivad hoopis teised reeglid.
Kui Tõnismäelt alla Kaarli kiriku poole sõita, on võimalik auto parkida vasakule poole teed, just kivimüüri lähedusse, kust jääb kõnniteeks piisavalt ruumi ka jalakäijatele. Tavaliselt pargitakse pisut diagonaalselt, mitte paralleelselt kõnniteega, et mahuks kitsastes parkimisoludes rohkem autosid. LE ütleb, et vahemaa auto ja müüri vahel peab olema 150 cm. Autojuht hindab seda silmaga ega kanna kaasas mõõdulinti.
Valika mehed (töötavad koos 4--5 kaupa, varustatud raadiosaatjatega) lausa otsivad, kust leiaks järjekordse ohvri, kellel kas auto kaugus müürist või parkimisnurk ei ole õige (juht peaks kaasas kandma ka malli!). Kahjuks selliseid ohvreid leidub iga päev.
Kirjeldaksin 25. aprillil meie aknast nähtud «etendust». Ilm talviselt külm, tuul oli tugev, sadas vihma. Valika mehed «lendasid» kohale oma BMWga 266 AFL (auto on läbipaistmatute klaasidega! -- on äärmiselt täpselt järgitud LEd). Taskust võeti välja mõõdulint ja ilmselt vahemaa autost müürini oli väiksem. Klõpsutati osavalt fotod, et autoomanikul midagi pärast vaielda ei oleks. Kutsuti kohale äravedamisauto ja sikutatigi punane sportauto rivist välja (takistades seejuures liiklust, kuna vedamisauto oli risti teel) ja peaaegu olekski juht autost ilma olnud. Õnneks jõudis ta (ema lapsega) siiski veel viimasel minutil kohale. Laps hakkas nutma, ema ka. Maksnud ära trahvi, sai juht auto siiski kätte. Valika kasseeris raha, istus oma BMWsse ja selleks korraks sõitis minema.
Kahjuks juhtus just selle loo kirjutamise hetkel, 26. aprilli keskpäeval, meie büroo autoga just samasugune lugu, mis läks maksma 720 krooni.
Parkimiskontrolöride seletusel on nemad saanud hulgaliselt märkusi selle kohta, et ülalpool nimetatud kõnniteel pidi palju liikuma lastevankritega emasid. Tegelikult on lihtsalt leitud väga mugav koht, kus raha teenida, ja, nagu näha, päris hästi. Parkimiskontrolör avaldas arvamust, et ka mõni teine auto oleks vaja ära viia, aga nad ei saa seda nii lihtsalt teha, kuna see takistaks liiklemist.
Mis firmaga on üldse tegemist -- Bankendi Auto AS? Helistanud Valikasse, ütles naishääl, et nemad lihtsalt tellivad teenust selliselt firmalt ja kogu raha läheb riigile.
Helistanud Bankendi Auto ASi, andis meeshääl selgitusi vaid firma teenuste hinnakirja kohta.
Aga kuidas on lood tegelikult? Kui suurte summade eest tegelikult Valika tellib Bankendi Auto ASilt teenuseid lepingu järgi? Kui suured summad laekuvad linnale ja kuidas neid on tegelikult kasutatud?
Kui Tallinna linnas oleks kõik augud lapitud, maha joonistatud parkimiseks võimalikud kohad, Valika või mõni teine liikluse reguleerija juhataks «kuumemates» kohtades autojuhile kätte parkimiskoha, siis jääks nii autojuhi kui ametniku näole sõbralik naeratus ja hea tuju kogu päevaks oleks tagatud.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele