Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Makrill otsib turgu Saksa kaubamärgi all
Edukaks tegutsemiseks lääne turul on eeltingimus saada tootetehase number ja Euroopa Liidu standarditele vastav tootmise sertifikaat, rääkis Lahtvee.
Kuni Makrill pole tootetehase numbrit saanud, turustatakse toodangut Saksa koostööpartneri kaubamärgi all.
Kommertsdirektori sõnul täidab Makrill Euroopa Liidu poolt kalatööstustele esitatud nõuetest 75 protsenti. Enamik tootjaid Euroopa Liidu maades täidab neid nõudeid 85 protsendi ulatuses, väitis ta.
Makrill ekspordib praegu läände ainult kaks kuni kolm protsenti oma toodangust. Eelmisel aastal oli ettevõtte käive Lahtvee sõnul 60 miljonit krooni, millest makratooted moodustasid 50--60 protsenti.
1995. aastal müüs Makrill lääne turul hea kasumiga ahvenafileed, märkis Lahtvee. Sellel aastal on filee müük aga peaaegu täielikult lõppenud, kuna Euroopa on üle ujutatud teiste Balti riikide, Valgevene ja Poola ahvenafileest, rääkis ta.
Venemaa ja Valgevene turud on Makrillile suletud, lausus Lahtvee. Venemaal on topelttoll soolakala puhul 14 protsenti ja suitsuforelli puhul 80 protsenti, kommenteeris ta. Samas müüvad Läti ja Leedu tema teada Venemaal kalatooteid suurtes kogustes.
Eesti lähiümbruses on Makrill ainuke krabiimitatsiooni tootja, teadis Lahtvee.