16. juuni 1996 kell 22:00

Eestlased võistlevad VW nimel

Äripäeva andmetel on koostöö vastu Volkswagen/Audi grupiga (VAG) huvi tundnud Volkswageni praegune diiler AS Perpetum, AS Eesti Talleks, Tartu firma AS Dinor, Mazdade müügiga tegelev AS Esma Auto, Hyundaisid müüv AS Satex Auto ja üks Opelitega kauplev firma.

VAG Balti riikide ja Peterburi piirkonna müügijuht Mike Nebel on varem kinnitanud, et Saksamaal on arutatud varianti, et Eestis saaks autofirma uueks esindajaks näiteks Eesti Talleks, kuid mingit otsust pole veel langetatud. Samas kinnitas ta, et VAG-l pole mingit põhjust olla rahuolematu ASi Matkar müügitulemustega.

Äripäevale teadaolevalt pidi Nebel sel nädalal Eestisse saabuma, kuid ta lükkas oma visiidi kinnitamata andmetel nädala võrra edasi.

Eesti Talleksist kinnitati reedel, et firma president Andres Sarri on praegu Saksamaal ja üks sõidu eesmärke on võimalik koostöö VAGga.

Matkari juhatuse esimees Jüri Kuusk ütles, et temani jõudnud informatsiooni kohaselt tuli initsiatiiv koostööks VAGga Eestilt, mitte Saksamaalt. Samas kinnitas ta, et Volkswageni (VW) ja Audi diilerite võrku oleks võinud juba ammu suurendada.

Kuusk ütles, et temale teadaolevalt on Eesti Talleksi juhtkond saatnud Saksamaale kirja, kus öeldakse, et VWsid ja Audisid saab Eestis paremini müüa. Samas kirjas olevat pakutud VW ja Audi läbimüügiks Eestis ligi 400 autot aastas, väitis Kuusk.

«See on paraku absurdne hinnang,» kommenteeris Jüri Kuusk.

Samas tunnistas Kuusk, et Volkswagenite ja Audide teenindus vajaks parandamist. «Selle aasta lõpuks on meil kindlasti püsti uus hooldejaam koos kõige nüüdisaegsema sisustusega,» lubas ta.

Kuuse sõnul on koostööst VAGga huvitatud Eestis umbes viis firmat. Ta lisas, et Matkar ei lase end võimalikest uutest maaletoojatest häirida. «Meie pole oma püssi põõsasse visanud,» kinnitas Kuusk.

Matkari tegevdirektor Aadu Krevald ütles, et neile pole valmistajatehas andnud mingit märku, et nendega sõlmitud leping võidaks üles öelda. «Meil läheb müük suhteliselt hästi ja meil on tekkinud tipptasemel töötajad,» väitis ta.

Krevaldi sõnul tekitab Matkarile probleeme aga tehase poolt VWdele kehtestatud liiga kõrge hind. Näiteks Soomes maksab VW Golf 1,4 ilma käibemaksuta 120 120 Eesti krooni, Lätis 132 790, Leedus 138 090 ja Eestis koguni 148 305 krooni

Jüri Kuusk lisas, et VWde hind on kohalikul turul ligi 30 protsenti kõrgem, kui see oleks vastuvõetav. Tema sõnul on Matkar sakslastega juba ligi poolteist aastat hinna üle läbirääkimisi pidanud, kuid seniajani pole need tulemusi andnud.

«Me töötame praktiliselt ilma kasumita, sest muidu ei müüks me neid autosid üldse,» rääkis Kuusk.

Aadu Krevaldi sõnul rääkisid sakslased vahepeal viieprotsendilisest hinnaalandusest, kuid vastutasuks nõudsid nad müügi suurendamist kaks korda.

Krevald tunnistas, et kui osta VW Soomest, on võrreldes Matkari hindadega võimalik kokku hoida ligi 20 protsenti.

Krevaldi väitel müüakse Lätis VWsid rohkem kui Eestis.

Jüri Kuuse sõnul on VWsid kõige rohkem müüdud Leedus, kus peatselt alustatavas reklaamikampaanias on ette nähtud ka madalamad hinnad.

Krevaldi sõnul pole aga Audide müügiga Eestis probleeme, sest nende hind on konkurentsivõimeline.

Ta lisas, et kui Euroopas müüakse VWsid rohkem kui Audisid, siis Eestis on suhe peaaegu vastupidine.

Hetkel kuum