• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ekspedeerijatele näib ?veits meeldivat

    Hinnapakkumuste esitamisel seadmete veoks Tartust Zürichisse näitasid ekspedeerijad üles erakordset aktiivsust. Laekus rekordarv pakkumusi, kaheksa. Tulemus on seda üllatavam, et tegelikult puudub taolise teenuse jaoks nõudlus. Masinatööstusettevõtted tunnistavad, et Eestis pole masinatööstust, mis suudaks anda sobiva kvaliteediga toodangut ?veitsi turule.
    16 tonni on iseenesest ebamugav kogus. Kolm tonni jääb üle. ?veitsis kehtivad ülejäänud Euroopast madalamad kaalupiirangud, autorongi maksimaalne lubatud kaal on 28 tonni. See tähendab, et kauba maksimaalse kaaluna on võimalik 12--13 tonni. 16 tonni kohale viimiseks jääb kaks võimalust -- transportida seadmed kahe autoga või sõidutada koorem ?veitsi piirini ühe masinaga, kuid sealt edasi lasta autol teha kaks reisi.
    On ka erandeid. Näiteks AS Võru Trans väidab, et on ?veitsi kohale viinud probleemitult ka kuni 20tonniseid koormaid ja on valmis seda ka edaspidi tegema. Teised ekspedeerijad suhtuvad ülekaaluliste koormate veosse skeptiliselt, väites, et on vähe tõenäoline sellega piirist kaugemale jõuda.
    Jagamatu ülekaalulise koorma vedamiseks on võimalik taotleda eriluba. Neid on igale riigile aastas eraldatud piiratud arv. Tavaliselt lõppevad ?veitsi, Austria ja Itaalia load aga enne otsa kui aasta. Eestis annab neid välja ERAA, kelle liikmetele maksab luba 250 krooni.
    - ASi Võru Trans tegevdirektor Hanno Järv:
    Esile võib tõsta ASi NBI Ekspeditsioon pakkumust. Usaldust tekitab kiire ja võimaliku ajalimiidi kõikumist arvestav veoaeg 3--5 päeva. Ainult kolm päeva oleks mõningast kahtlust äratav, kuna selline kiirus on võimalik ainult hea õnne korral piiridel. Lisaks peab auto olema pidevalt liikumises. See nõuab kahe autojuhi olemasolu, kuna Saksamaa politsei kontrollib väga täpselt autojuhtide tööajast kinnipidamist.
    - ASi EE Trans projektijuht Tarmo Annus:
    ASi Balti Ekspeditsioon pakkumuse tugevus on reaalselt pakutud veoaja ja hinna soodne suhe. Pakkumuses on lubatud veosele ka CMR ja TIR-märkmik.
    - ASi Sami kommertsdirektor Gert Jugala:
    Kui saadetav kaup ei sisalda rohket elektroonikat, millega peab transportimisel õrnalt ringi käima, siis ei ole oluline, missuguse autoga tegu. Odava kauba puhul võib seadmed lasta kohale viia ka päevinäinud MAZiga.
    Tallinna Toiduveod pakub lühimat veoaega, madalaimat hinda ja lubab ka CMRi ja TIRi olemasolu. Samas tekitab vastuseisu firma Tallinna Toiduveod ise, kelle nimel pole ei kõla ega tuntust. AS Baltsped on tunduvalt kindlam firma, kuid paraku on tema pakutav hind kõrgem.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tõnu Mertsina: USAs hakkavad intressimäärad tõusma, euroala passib
Praeguse prognoosi järgi Euroopa Keskpank eesoleva kahe aasta jooksul intressimäärasid ei muuda, küll aga lõpetatakse selle aasta märtsis pandeemia mõjude leevendamiseks mõeldud täiendavad suuremahulised varaostud, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Praeguse prognoosi järgi Euroopa Keskpank eesoleva kahe aasta jooksul intressimäärasid ei muuda, küll aga lõpetatakse selle aasta märtsis pandeemia mõjude leevendamiseks mõeldud täiendavad suuremahulised varaostud, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
USA aktsiaturg: rõõm kasvavast majandusest ei kestnud kaua
USA turgude avanedes saabunud uudis majanduse prognoose ületavast kasvust neljandas kvartalis viis aktsiaindeksid tõusule, kuid börsipäev päädis ikkagi negatiivselt.
USA turgude avanedes saabunud uudis majanduse prognoose ületavast kasvust neljandas kvartalis viis aktsiaindeksid tõusule, kuid börsipäev päädis ikkagi negatiivselt.
Sberbank ostab Stockmanni nime all toimiva Venemaa ettevõtte
Venemaa riigile kuuluv Sberbank ostab AO Stockmanni osaluse Vene ettevõttelt Reviva, kellele Soome börsifirma müüs selle 2015. aastal.
Venemaa riigile kuuluv Sberbank ostab AO Stockmanni osaluse Vene ettevõttelt Reviva, kellele Soome börsifirma müüs selle 2015. aastal.
Ragnar Sass: keegi ei räägi enam, et krüpto kukub nulli
Investor, ettevõtja ja Pipedrive'i kaasasutaja Ragnar Sass rääkis, et krüpto ja sellega seotud tehnoloogiad murdsid viimaste aastate jooksul läbi. Seetõttu pakuvad need huvitavaid võimalusi ka investorile, sealhulgas talle.
Investor, ettevõtja ja Pipedrive'i kaasasutaja Ragnar Sass rääkis, et krüpto ja sellega seotud tehnoloogiad murdsid viimaste aastate jooksul läbi. Seetõttu pakuvad need huvitavaid võimalusi ka investorile, sealhulgas talle.