Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ekspedeerijatele näib ?veits meeldivat

    Hinnapakkumuste esitamisel seadmete veoks Tartust Zürichisse näitasid ekspedeerijad üles erakordset aktiivsust. Laekus rekordarv pakkumusi, kaheksa. Tulemus on seda üllatavam, et tegelikult puudub taolise teenuse jaoks nõudlus. Masinatööstusettevõtted tunnistavad, et Eestis pole masinatööstust, mis suudaks anda sobiva kvaliteediga toodangut ?veitsi turule.
    16 tonni on iseenesest ebamugav kogus. Kolm tonni jääb üle. ?veitsis kehtivad ülejäänud Euroopast madalamad kaalupiirangud, autorongi maksimaalne lubatud kaal on 28 tonni. See tähendab, et kauba maksimaalse kaaluna on võimalik 12--13 tonni. 16 tonni kohale viimiseks jääb kaks võimalust -- transportida seadmed kahe autoga või sõidutada koorem ?veitsi piirini ühe masinaga, kuid sealt edasi lasta autol teha kaks reisi.
    On ka erandeid. Näiteks AS Võru Trans väidab, et on ?veitsi kohale viinud probleemitult ka kuni 20tonniseid koormaid ja on valmis seda ka edaspidi tegema. Teised ekspedeerijad suhtuvad ülekaaluliste koormate veosse skeptiliselt, väites, et on vähe tõenäoline sellega piirist kaugemale jõuda.
    Jagamatu ülekaalulise koorma vedamiseks on võimalik taotleda eriluba. Neid on igale riigile aastas eraldatud piiratud arv. Tavaliselt lõppevad ?veitsi, Austria ja Itaalia load aga enne otsa kui aasta. Eestis annab neid välja ERAA, kelle liikmetele maksab luba 250 krooni.
    - ASi Võru Trans tegevdirektor Hanno Järv:
    Esile võib tõsta ASi NBI Ekspeditsioon pakkumust. Usaldust tekitab kiire ja võimaliku ajalimiidi kõikumist arvestav veoaeg 3--5 päeva. Ainult kolm päeva oleks mõningast kahtlust äratav, kuna selline kiirus on võimalik ainult hea õnne korral piiridel. Lisaks peab auto olema pidevalt liikumises. See nõuab kahe autojuhi olemasolu, kuna Saksamaa politsei kontrollib väga täpselt autojuhtide tööajast kinnipidamist.
    - ASi EE Trans projektijuht Tarmo Annus:
    ASi Balti Ekspeditsioon pakkumuse tugevus on reaalselt pakutud veoaja ja hinna soodne suhe. Pakkumuses on lubatud veosele ka CMR ja TIR-märkmik.
    - ASi Sami kommertsdirektor Gert Jugala:
    Kui saadetav kaup ei sisalda rohket elektroonikat, millega peab transportimisel õrnalt ringi käima, siis ei ole oluline, missuguse autoga tegu. Odava kauba puhul võib seadmed lasta kohale viia ka päevinäinud MAZiga.
    Tallinna Toiduveod pakub lühimat veoaega, madalaimat hinda ja lubab ka CMRi ja TIRi olemasolu. Samas tekitab vastuseisu firma Tallinna Toiduveod ise, kelle nimel pole ei kõla ega tuntust. AS Baltsped on tunduvalt kindlam firma, kuid paraku on tema pakutav hind kõrgem.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.