• OMX Baltic−0,03%283,88
  • OMX Riga−0,14%875,73
  • OMX Tallinn0,51%1 790,88
  • OMX Vilnius0,33%1 121,49
  • S&P 5001%5 996,66
  • DOW 300,78%43 487,83
  • Nasdaq 1,51%19 630,2
  • FTSE 1001,35%8 505,22
  • Nikkei 225−0,31%38 451,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,6
  • OMX Baltic−0,03%283,88
  • OMX Riga−0,14%875,73
  • OMX Tallinn0,51%1 790,88
  • OMX Vilnius0,33%1 121,49
  • S&P 5001%5 996,66
  • DOW 300,78%43 487,83
  • Nasdaq 1,51%19 630,2
  • FTSE 1001,35%8 505,22
  • Nikkei 225−0,31%38 451,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,6
  • 18.06.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ekspedeerijatele näib ?veits meeldivat

Hinnapakkumuste esitamisel seadmete veoks Tartust Zürichisse näitasid ekspedeerijad üles erakordset aktiivsust. Laekus rekordarv pakkumusi, kaheksa. Tulemus on seda üllatavam, et tegelikult puudub taolise teenuse jaoks nõudlus. Masinatööstusettevõtted tunnistavad, et Eestis pole masinatööstust, mis suudaks anda sobiva kvaliteediga toodangut ?veitsi turule.
16 tonni on iseenesest ebamugav kogus. Kolm tonni jääb üle. ?veitsis kehtivad ülejäänud Euroopast madalamad kaalupiirangud, autorongi maksimaalne lubatud kaal on 28 tonni. See tähendab, et kauba maksimaalse kaaluna on võimalik 12--13 tonni. 16 tonni kohale viimiseks jääb kaks võimalust -- transportida seadmed kahe autoga või sõidutada koorem ?veitsi piirini ühe masinaga, kuid sealt edasi lasta autol teha kaks reisi.
On ka erandeid. Näiteks AS Võru Trans väidab, et on ?veitsi kohale viinud probleemitult ka kuni 20tonniseid koormaid ja on valmis seda ka edaspidi tegema. Teised ekspedeerijad suhtuvad ülekaaluliste koormate veosse skeptiliselt, väites, et on vähe tõenäoline sellega piirist kaugemale jõuda.
Jagamatu ülekaalulise koorma vedamiseks on võimalik taotleda eriluba. Neid on igale riigile aastas eraldatud piiratud arv. Tavaliselt lõppevad ?veitsi, Austria ja Itaalia load aga enne otsa kui aasta. Eestis annab neid välja ERAA, kelle liikmetele maksab luba 250 krooni.
- ASi Võru Trans tegevdirektor Hanno Järv:
Esile võib tõsta ASi NBI Ekspeditsioon pakkumust. Usaldust tekitab kiire ja võimaliku ajalimiidi kõikumist arvestav veoaeg 3--5 päeva. Ainult kolm päeva oleks mõningast kahtlust äratav, kuna selline kiirus on võimalik ainult hea õnne korral piiridel. Lisaks peab auto olema pidevalt liikumises. See nõuab kahe autojuhi olemasolu, kuna Saksamaa politsei kontrollib väga täpselt autojuhtide tööajast kinnipidamist.
- ASi EE Trans projektijuht Tarmo Annus:
ASi Balti Ekspeditsioon pakkumuse tugevus on reaalselt pakutud veoaja ja hinna soodne suhe. Pakkumuses on lubatud veosele ka CMR ja TIR-märkmik.
- ASi Sami kommertsdirektor Gert Jugala:
Kui saadetav kaup ei sisalda rohket elektroonikat, millega peab transportimisel õrnalt ringi käima, siis ei ole oluline, missuguse autoga tegu. Odava kauba puhul võib seadmed lasta kohale viia ka päevinäinud MAZiga.
Tallinna Toiduveod pakub lühimat veoaega, madalaimat hinda ja lubab ka CMRi ja TIRi olemasolu. Samas tekitab vastuseisu firma Tallinna Toiduveod ise, kelle nimel pole ei kõla ega tuntust. AS Baltsped on tunduvalt kindlam firma, kuid paraku on tema pakutav hind kõrgem.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 12:49
Tarkvaraarendaja Merada: turvanõrkusi tuleks otsida vähemalt kord kuus
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele