Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vihase kliendiga säilita rahu
Kui oled silmitsi vihase ja vaenuliku kliendiga, on tähtsaim töövahend kõne:
- ole rahulik, kuula tähelepanelikult;
- käitu viisakalt, esine heatahtlikult;
- vaata talle silma;
- naeratus mõjub rohkem kui range ilme, veslus annab lisainfot ja seob partnerit;
- ole julge ja kannatlik;
- hoia olukord oma kontrolli all.
Eelnev ei mõju ning isik karjub ja ähvardab:
- kutsu kolleeg teatud (sõna)liigutusega appi;
- olles arvulises ülekaalus jäta vastaspoolele taandumisvõimalus nii sõnas kui ka teos;
- ära kasuta telefoni;
- kui võimalik, ära ise turvameest või politseid kutsu.