Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turu-uurijad panid ilmselgelt puusse
Parimad poliitilised vaidlussaated on Kanal 2s. Niisugusele järeldusele jõudis ES Turu-uuringute AS 19. augustil 1996 Äripäevas avaldatud artikli «Telekanalid tulevad uute programmidega» andmetel.
Tulemus oli Kanal 2-le seda üllatavam, et meie programmis ei ole seni olnud ühtegi poliitilist vaidlussaadet! Kahjuks ei saa ootamatust populaarsusest tunda rõõmu, vaid tekib hoopis küsimus -- kuidas saab tõsiselt suhtuda sellistesse uuringutesse ja kellele neid vaja on? Kui kõige populaarsemad on olematud saated, siis vist ei saagi imeks panna, et meie programmis olevad saated saavad negatiivse hinnangu või on hinnangust üleüldse ilma jäänud.
Nimetatud uuringut pakkus tegija ka meile 20 000 krooni eest ning tuleb vaid tunda kergendust, et me nii «teaduslikku» uuringut ei tellinud. Nii TV3 kui ETV näitasid üles suuremat usaldust firma vastu (viimane võib-olla selle tõttu, et tegemist on ETV endisest koostööpartnerist väljakasvanud struktuuriga) ja ostsid uuringu. Kuidas neid nii «põhjendatud» järeldused rahuldavad, jääb nende otsustada.
Viimasel ajal on erinevad turu-uuringud muutunud üheks populaarseks kaubaartikliks ning mõnikord tundub, et uuringu tulemus on sõltuvuses tellija poolt makstud tasust.
Kanal 2 on seni kasutanud BMFi läbiviidavaid auditooriumiuuringuid, mida respekteerivad kõik suuremad reklaamiagentuurid. BMF uurib teaduslikult põhjendatud metoodika järgi telekanalite vaadatavust, Turu-uuringute AS aga erinevatele saadetele antavaid hinnanguid. Andmete võrdlemisel avastame huvitava tendentsi -- negatiivse hinnanguga märgitud saadetel on suur vaatajaskond!
Kuna Turu-uuringute ASi andmed on pärit kevadistest uuringutest, siis toome võrdluseks BMFi uuringutulemused samast ajast. Neist nähtub, et Kanal 2 vaatajaskond kella 20--24 on Eestis üks suurimaid, hõlmates näiteks Tallinnas 47% vaatajaskonnast.
Tulles tagasi eelviidatud Äripäeva artikli juurde, tahaks aga märkida, et millegipärast on Kanal 2 info sügishooaja uute programmide kohta avaldatud vaid osaliselt. Millegipärast on välja jäänud info meie uute originaalsaadete, ärijuhtidele ja meesvaatajatele mõeldud programmide kohta. Ja kuna meid on nüüd tunnistatud parimaks poliitiliste vaidlussaadete tootjaks, siis loodame edaspidi neidki tegema hakata.