25. august 1996
Jaga lugu:

Rootsis on ajaleheturg kitsaks jäänud

Mullu langesid peamiselt suurenenud trükikulude tõttu Rootsi päevalehtede kasumid rekordiliselt madalale tasemele, 1996. aastal mured jätkuvad.

Rootsi meediaperekonnale Bonniers kuuluva Mariebergi kasum käesoleva aasta esimesel poolaastal oli vaid 75 miljonit Rootsi krooni (11,36 miljonit dollarit) võrrelduna 350 miljoni krooniga aasta tagasi. Ärikahjum oli esimesel poolaastal 198 miljonit krooni, võrrelduna 493 miljoni krooniga 1995. a esimesel poolel.

Kompanii ise süüdistas tagasiminekus ajalehetöötajate streike, vähenenud reklaamitulusid ning suurenenud trükikulusid.

Mariebergi mõlemad suuremad lehed, õhtuleht Expressen ja Dagens Nyheter, teatasid majandusnäitajate langusest. Marieberg omab osalust ka Läti, Soome, Poola ja Norra väljaannetes ning meediagruppides.

Kompanii on alustanud suuri ümberkorraldusi, mille hulka kuulub ka 500 töötaja vallandamine, mis võrdub 20 protsendiga kogu töötajaskonnast.

Kokku võib ümberstruktureerimine maksma minna 350 miljonit krooni, mille võrra vähenevad 1996. aasta tulud.

Ohustatud ei ole aga üksnes Mariebergi väljaanded. Ka rivaaliks olev Svenska Dagbladet on oma leheküljed ümber kujundanud, et lugejaid säilitada. Seegi leht on majandusraskustes ning lõpetab aasta tõenäoliselt kahjumiga. Turul liiguvad kuuldused, et ka Dagbladet vähendab töötajate arvu.

Ajalehed on kaitsesse surunud ka mullu turule tulnud uus rivaal, tasuta ajaleht Metro, mis kuulub kontsernile Kinnevik AB.

Metro lööb üle lugejaid ning kahandab teiste lehtede reklaamitulu. Metro trükiarv on hetkel 260 000, septembris hakkab ilmuma ka Weekend Metro. Ajaleht on võitnud lugejate hulgas kiiresti populaarsuse pakkudes huvitavat uudistevalikut, meelelahutust ning reklaamkuulutusi.

REUTER-ÄP-STT-ETA-BNS

Jaga lugu:
Hetkel kuum