• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taksondust ootab ees ajakohastamine

    ASi Tulika Takso juhatuse esimehe Mati Saare ütlusel vahetavad need välja praegu käigus olevad taksotshekid. Saar rääkis, et krediitkaardi kasutusele võtmisega viib Tulika Takso miinimumini võimaluse, et mitterahalise arvelduse puhul jääks võimalus pettusteks.
    Saare sõnul läheb krediitkaardi kasutuselevõtt firmale maksma ligi pool miljonit krooni.
    Praegu saab Tulika Taksole teenuste eest tasuda VISA, Eurocardi ja Mastercardiga.
    Lisaks sõiduautodele vahetab Tulika Takso ka väikebussid. «RAF-buss ei ole selline sõiduriist, mis soliidset mainet looks,» väidab Saar ise.
    Saare sõnul peaks taksoteenus tulevikus hakkama üha enam huvi pakkuma riigi ja kohalike omavalitsuste esindajatele, sest taksoteenuse kasutamisega jäävad ära kulud, mis tuleb nendel struktuuridel teha oma masinapargi soetamisel ja käi-gushoidmisel.
    Teatavasti on osa riigiametnikke valitsuses ettevalmistatava määruse kohaselt sunnitud oma ametiautodest loobuma.
    Tänaseks on Tulika Taksol olemas kolm tütarfirmat. Eelmisel aastal asutati Pärnus taksoteenuseid pakkuv AS Tulika T.A.G., sel aastal alustas Tartus tegevust OÜ Tartu Tulika.
    Saar põhjendab osaühingu, mitte aktsiaseltsi loomist sellega, et hetkel ei pidanud firma vajalikuks suurema investeeringu tegemist Tartusse.
    Tallinnas on tütarfirma AS Tulika Rent ja peetakse läbirääkimisi Jõhvi linnaga, et oma tegevust Ida-Virumaale laiendada.
    Saare sõnul peab tulevikus kindlasti muutuma taksoteeninduse eeskiri, mille koostamine kuulub kohaliku omavalitsuse kompetentsi. Praegu kehtiv eeskiri on jõus olnud muutmata kujul aastast 1992.
    Kuna vahepeal on Eestis toimunud palju muutusi, on viimane aeg see eeskiri läbi vaadata ning sinna muudatused sisse viia. «Olukord Tallinna taksonduses ei ole heal järjel,» räägib Saar.
    Lähipäevil peaks toimuma taksofirmade esindajate ümarlaud, kus on kavas just taksoteeninduseeskirju analüüsida ning kõikide osapoolte arvamused ära kuulata.
    Saar räägib, et loodetavasti võetakse ümarlaual välja toodud taksofirmade esindajate arvamusi arvesse ka siis, kui Tallinna linnavolikogu uusi eeskirju kinnitama hakkab.
    Saare sõnul vajab praegu näiteks reguleerimist taksode arv peatustes. Täpsemalt tuleks korraldada taksoteeninduslubade väljaandmine ning muuta load võltsimiskindlateks, loetleb Saar, kellel on enda sõnul kinnitamata andmeid, et neid võltsitakse.
    Praegu tegeleb Tallinna taksonduse juhtimisega ME Tallinna Taksokeskus.
    Oleks soovinud näha keskuse poolt suuremat aktiivsust taksondust puudutava seadusandluse arendamisel, iseloomustab Saar koostööd lakooniliselt.
    Taksokeskus peaks Saare arvates olema vahelüli taksofirmade ja kohalike omavalitsuste kui seadusandlike struktuuride vahel.
    ME Tallinna Taksokeskus direktor Hilja Kuusk ütleb, et Tallinna taksofirmadest on oma sõidukid Tulika Taksol, VIP Taksol ning Linnataksol. Teiste firmade taksojuhid teenindavad kliente enda sõidukitega.
    Tema sõnul on praegu veel raske öelda, millal taksoteeninduseeskirjade muudatused vastu võetakse, seni on kõik parandused suuri vaidlusi tekitanud.
    Järgmine teeninduseeskirjade arutelu toimub Tallinna linnavolikogus eelseisval neljapäeval.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Aimar Ventsel: Kesk-Aasia õppetund – autoriteet pole jumalast antud
Pikemas perspektiivis on parem mõnevõrra võimu jagada, selmet panna alluvaid ihaldama absoluutset võimu pakkuvat ülemuse ametit, et siis ise sama autoritaarselt kõigile koht kätte näidata, kirjutab Kasahstani värske näite varal etnoloogiadoktor Aimar Ventsel.
Pikemas perspektiivis on parem mõnevõrra võimu jagada, selmet panna alluvaid ihaldama absoluutset võimu pakkuvat ülemuse ametit, et siis ise sama autoritaarselt kõigile koht kätte näidata, kirjutab Kasahstani värske näite varal etnoloogiadoktor Aimar Ventsel.
Naftaturgu suunab 61aastase inseneri käsi
Naftaturg on keerulise 2021. aasta läbinud suuremate hüpeteta – otsekui suunaks kellegi käsi toornafta hinda rahulikult, kuid kindlalt ülesmäge. Selle käe omanik on 61aastane naftainsener ja kuningapoeg, Saudi Araabia energeetika­minister Abdulaziz bin Salman Al Saud.
Naftaturg on keerulise 2021. aasta läbinud suuremate hüpeteta – otsekui suunaks kellegi käsi toornafta hinda rahulikult, kuid kindlalt ülesmäge. Selle käe omanik on 61aastane naftainsener ja kuningapoeg, Saudi Araabia energeetika­minister Abdulaziz bin Salman Al Saud.
Vilepuhuja märtri rollist välja tõstmine toob ettevõtjatele uusi kohustusi
Selleks, et vilepuhuja julgeks organisatsiooni kitsaskohtadele osundada, peab ta tundma end turvaliselt. Peagi rakenduv Euroopa Liidu direktiiv seab ettevõtetele konkreetsed nõuded tagamaks, et probleemidele tähelepanu juhtija ei satuks märtri rolli.
Selleks, et vilepuhuja julgeks organisatsiooni kitsaskohtadele osundada, peab ta tundma end turvaliselt. Peagi rakenduv Euroopa Liidu direktiiv seab ettevõtetele konkreetsed nõuded tagamaks, et probleemidele tähelepanu juhtija ei satuks märtri rolli.
„Kartke ja oodake halvimat“: häkkerid ründasid Ukraina riigi veebi