Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turu-uuringute turg laieneb
Turu-uuringute turg on kasvav turg, lausus Raul Uhs. Kui reklaamituru käive oli eelmisel aastal Eestis 220 mln krooni ringis, siis uuringufirmade kogukäive Uhsi sõnutsi vaid 22 mln krooni.
Lääne kogemustele toetudes võib väita, et turu-uuringute turg peaks ka Eestis moodustama 15 protsenti reklaamituru mahust, rääkis Uhs. Käive kasvab tänu siseturu tellimuste arvu suurenemisele, lisas ta.
Möödunud aastal oli ES Turu-uuringute ASi käive 0,6 miljonit krooni. Sellel aastal oli firmal selline käibemaht saavutatud juba septembriks.
ASi Ariko MG tegevdirektor Kalev Petti pidas ES Turu-uuringute ASi käibe suurenemise põhjuseks ES Turu-uuringute lühikest tegutsemisperioodi.
Petti sõnul on ka Ariko MG seniajani igal tegevusaastal kahekordistanud oma käivet, sellel aastal peaks firma käive kasvama ühe kolmandiku võrra. 1995. aastal oli Ariko MG käive 1,7 miljonit krooni.
Eesti suurima turu-uuringute firma Emor käive eelmise aasta esimesel poolaastal oli 6 mln krooni ja selle aasta esimesel poolaastal 5,3 mln krooni. Turu-uuringufirma Saar Poll käive oli 1995. aastal 1,5 miljonit.