29. september 1996
Jaga lugu:

Millistest eelistustest lähtub teie firma panga valikul?

- Kuna meie ettevõte on Eesti üks suuremaid, siis me püüame suhelda ka nendega, kes on omal alal suurimad. Põhjus, miks suur tahab suurega suhelda, on see, et suurel on suured rahakäibed. Väikesel pangal on omad limiidid -- ta ei saa mingeid suuremaid tehinguid üldse teha. Teine kriteerium on usaldusväärsus. Kindlasti ei taha me raha hoida seal, kus see on seotud täiendava riskiga. Kolmas on pakutavad teenused ja tooted. Lähtuvalt ettevõtte suurusest on meil palju kontosid ühes ja samas pangas.

Et me mingit panka aktiivselt kasutaksime, see eeldab spetsiaalse teenuse osutamist, mida nimetatakse kontsernikontoks. Selle abil on võimalik saada ülevaadet ja juhtida raha ettevõtte erinevate kontode vahel, pangasiseselt raha üle kandmata.Tallinna Sadam on olnud Hansapanga klient juba pikka aega -- siin tuleb juba ka traditsioon mängu. Viimane kriteerium on kliendisõbralikkus, lähedus ja toimingute mugavus.

- Oma tegevusspetsiifikast lähtuvalt on meile märksõna number üks panga laenutegevus: intress, laenulimiidi võimalik suurus jm. Teenuste osas pankadel eriti suurt lahknevust ei ole. Meie jaoks on oluline info liikumine läbi pankade kliendilt meieni -- et see toimuks võimalikult lihtsalt.

- Hansapank tundub kõige suurem ja turvalisem, kõige liberaalsema maailmakäsitlusega. Hansa on Euroopas nii kõva nimi, et Hansapanka võib Eestimaal kehvasti teha, aga eurooplased ikka aktsepteerivad seda. Kõik sellised salapärased Lääne-Eesti pangad -- eurooplane ei suuda seda korralikult väljagi öelda.

- Kasutame Hansapanga ja Ühispanga teenuseid. Me ei pea põhimõtteliselt õigeks ettevõtte kogu raha hoidmist ühes pangas. Kui ühega midagi ikka juhtub, selleks oleme riski lihtsalt jaganud. Ega meist keegi pole mitte millegi eest lõpmatuseni kaitstud.

Tegelikult tehti otsused pangas arvete avamise kohta siis, kui Eesti alles iseseisvus ja ka pangad ei olnud eriti tugevad. Nüüd on olukord panganduses muidugi teine.

Mõlemal pangal on omad tugevad ja mõnes mõttes ka nõrgemad küljed. Me teeme oma ülekanded arvutitega, informatsioon liigub meie ja panga vahel üldiselt kiiresti. Meil on väga palju ülekandeid läänest Eestisse ja Eestist läände -- need võiksid toimuda lihtsalt kiiremini. Me saame aru, et on olemas normatiivid ja nad peavad nendest kinni, sest see on neile kasulik -- Lääne pangad teevad samamoodi -- aga see ei pea meile just meeldima. Üldiselt oleme rahul. Pole olnud vajadust kaaluda, kas otsida mingit kolmandat varianti.

Jaga lugu:
Hetkel kuum