Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
AS Remedia hakkab villima prantsuse konjakit
«Saime õiguse importida vaatides konjakit Eestisse, et siin see pudeldada ja müüa Eesti ning kohalikul tax-free turul,» lausus ASi Remedia kommertsdirektor Sirje Potisepp.
Kuigi Remedial on õigus konjakit ka eksportida, muudab kehtiv aktsiisiseadus selle problemaatiliseks. «Vastavalt praegu kehtivale aktsiisiseadusele ei saa piiritusjooke otse tootjalt importivad firmad eksportides tagasi aktsiisi,» väitis ta.
«Tegemist on noorema konjakiga, mis on võrdväärne vastane nõukogude brändidele ja ka hinnaklassi poolest peaks ta olema sobilik,» iseloomustas Potisepp Hardy konjakit.
Jookide asjatundja, Eesti Ekspressi kultuuritoimetaja Kalev Kesküla kinnitas, et talle see konjak meeldib. Ta lisas, et Hardy on hinnalt odavam kui kuulsamate Prantsuse firmade konjakid ning selle hinna ja kvaliteedi suhe on väga hea. «Hardy VS on mahlaka, täidlase ploomimaitsega ja sobib joomiseks ka täiesti paljalt,» väitis Kesküla.
Remedia tootmismaht on küll viimastel kuudel suurenenud, kuid jääb siiski täisvõimsusele tunduvalt alla. «Kasumi osa turul on jäänud väga väikeseks,» rääkis Sirje Potisepp. «Kõik firmad püüavad viina vabrikust võimalikult odavalt väljastada, aga kuna nad kõik kasutavad ühe ja sama piiritusetootja piiritust, klaasivabriku klaasi ja korgivabriku korke ning etikette, on kõik ühe hinnaga.»
Praegu on Eestis kümmekond alkoholitootmisega te-gelevat firmat. Potisepp usub, et kaugemas tulevikus jääb neist alles vaid kolm. «Neljas on juba väga kaheldav, sest Eesti turg on nii väike, et siia nii palju ei mahu,» väitis ta.
«Meil ei jäänud muud üle, kui mõelda välja projekte, mida on raske ilma maksudeta sisse tuua ja raskem järele teha,» rääkis Potisepp. «Hardy konjak on niivõrd unikaalne ja prestiizhne toode, et ma loodan, et seda järele tegema ei hakata. Meil võimaldab see aga sama tootmismahu juures suurendada käivet ja kasumit.»
Eestis on esindatud kõik maailma suuremad ja tuntumad konjakitootjad. Nende kõrval on kindel turuosa ka endise NSVLi vabariikide brändidel. «Meie eelis on, et toome joogi vaadiga siia ja villime siin, kasutades odavat tööjõudu,» lausus Potisepp. «Seetõttu lööme hinnaga.»