• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 14.10.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valimisreklaam on maksuvaba

Tallinna linnavolikogu reklaami- ja kuulutusemaksu kehtestamist puudutavas määruses on kirjas, et riigi- ja omavalitsusasutuste reklaam ja kuulutused ning erakondade, valimisliitude ja üksikkandidaatide valimiskampaania reklaam on maksuvaba.
«Jah, linnal jääb suur summa saamata, aga see on poliitiline lugu,» tunnistas Tallinna rahandusameti juhataja Heino Tonsiver.
Valimiskampaaniat korraldavad erakonnad säästavad iga reklaampinna ruutmeetri pealt vähemalt 75 krooni kuus. Tallinna kesklinnas on reklaamimaks ruutmeetri eest kuni 110 krooni, peamistel magistraalidel 150 krooni kuus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Arvestades reklaamimaksu määra ja ülespandud valimisplakatite arvu, on summa, mis linnaosavalitsustel jääb reklaamimaksu pealt saamata, ligikaudu pool miljonit krooni. Võrdluseks, Tallinna kesklinna valitsusele on reklaamimaksu selle aasta jooksul kokku laekunud kaks miljonit krooni.
Kõrgemini maksustatud Tallinna piirkondades on reformierakonnal ja valimisliidul Tallinn kokku sada kuni kümne ruutmeetri suurust plakatit ja tuhat laternapostide külge riputatud reklaamtahvlit. Reformierakonna piirkondlikud mänedzherid on üles kleepinud ka 17 eri isikuplakatit, mille kogutiraazh on Äripäeva andmetel 7000. Erakonna linnapeakandidaadi Priit Vilba isikuplakateid trükiti tuhat eksemplari.
Tallinnas on üles pandud ka paarsada kesklinna valitsuse vanema Jüri Oti valimisplakatit, Ott kandideerib valimisliidu Tallinn nimekirjas. «Ta ise trükkis, ise riputas välja, ise finantseeris need,» väitis valimisliidu linnapeakandidaat Robert Lepikson.
Keskerakonna liidri Edgar Savisaare plakatid kaunistavad kampaaniajuhi Elmar Keine sõnul umbes kahtsada reklaampinda.
Reklaamikampaania eelarvet hoiavad valimisliidud ja erakonnad kiivalt saladuses. «Midagi võib ju olla ka privaatset, selle avaldamine kampaania käigus pole otstarbekas,» teatas valimisliidu Tallinn kampaania juht Robert Lepikson.
Kuigi erakonnad on lubanud pärast valimisi kampaania peale tehtud kulutused avalikustada, ei usu seda keegi. ASi Ekspoplakat hinnakiri näeb ette, et üks plakat laternaposti küljes maksab ööpäevas 110 krooni pluss käibemaks. Reformierakonna kampaania pikkus on üks kuu ja nende plakatid ripuvad viiesaja laternaposti küljes. Ainuüksi nende reklaamide väljasoleku eest tuleks erakonnal üldtariifide järgi tasuda ligi kaks miljonit krooni. Reformierakonna kampaania korraldaja Eero Tohver kinnitab aga, et kogu valimiskampaania eelarve on kokku poolteist miljonit krooni.
Jüri Oti valimisplakatid on väidetavalt kujundanud AS Ekspodisain, mille üks osanikke on linnavalitsus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele