Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saared valmistuvad sillaühenduseks mandriga

    Skandic Consult näeb nelja lahendust Saaremaa, Hiiumaa, Muhu ja Vormsi ühendamiseks mandriga sildade abil, rääkis Saare maavalitsuse välissuhete nõunik ja OÜ Euromaja tegevdirektor Tarmo Pikner.
    Ühe variandi kohaselt oleksid ühe sillaga ühendatud Saaremaa, Hiiumaa ja Vormsi. Vormsi oleks ühendatud silla abil mandriga, ühendus Saaremaa ja mandri vahel hakkaks toimuma Hiiumaa ja Vormsi kaudu. Ühe võimaliku versioonina on välja pakutud ka sildade ehitus üle laidude.
    Skandic Consult on teinud ka esialgsed arvutused sildade ehitamiseks vajalike investeeringute kohta, kuid nendest ei soovinud Pikner esialgu rääkida. Ta leidis, et investeerijate leidmisega ei tohiks probleeme tekkida. Sildade tasuvusajaks nimetas Pikner 10--15 aastat.
    Varasemate maailma kogemuste põhjal võivad projektile eelnevad uuringud, projekteerimine ja sildade ehitus võtta aega kuni 15 aastat. Esialgu valmistutakse selleks, et korraldada rahvaküsitlus või teha poliitiline otsus sildade ehitamise kohta, lausus Pikner.
    Oma toetuse sillaühenduse loomisele mandri ja saarte vahel on andnud ka teede- ja sideminister Kalev Kukk.
    Piirialade koostööprogramm Lääne-Eesti ja saarte arengu kohta koosneb kolmest osast. Esimene osa puudutab Lääne-Eesti saarte ja mandri vahelisi ühendusi, teine Lääne-Eesti ja saarte rahvusvahelisi ühendusi, kolmas on pilootprojekt Hiiumaa ja Saaremaa vahelise praamiühenduse loomiseks. Viimane osa koostööprogrammist on täidetud.
    Piirialade koostööprogramm on osa suuremast projektist Via Islands, mille kohaselt peaks Lätist tulev turistidevoog hakkama Saaremaa ja Hiiumaa kaudu liikuma Soome ja Rootsi. Kavandatav turismimarsruut läbiks Roomassaaret, Hiiumaad, Helsingit, Hankot ja Stockholmi.
    Tarmo Pikneri sõnul on kõne all olnud ka Veere sadama kasutuselevõtmine rahvusvahelise ühendussadamana või Saaremaa lääneossa uue süvaveesadama ehitamine lõbusõidulaevade tarvis.
    Veere sadam kuulub ASi Saare Kalur tütarfirmale AS Nasva-Veere Sadamad. Saare Kaluri nõukogu esimees Mart Tamm rääkis, et Veere sadamal on juba praegu head eeldused suurte kauba- ja reisilaevade vastuvõtmiseks. Sadama sügavus on praegu küll 4,5 meetrit, mis on meetri võrra vähem kui Roomassaares, kuid kalda läheduses läheb juba kiiresti 15 meetrit sügavaks. Veere sadama süvendamine ja väljaehitamine läheb Tamme sõnul maksma vähemalt sada miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Villu Zirnask: üle poole ESGst on udukudumine. Saatana advokaadid au sisse!
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Wall Streeti kuumimad jutud: pessimistist optimistiks aktsiaturul
Wall Streeti strateegide prognoosid USA aktsiaturu tuleviku kohta on erinevad. Morgan Stanley aktsiastrateeg Mike Wilson, kes varem hoiatas suurte languste eest, on hinnangut muutnud, samas kui JPMorgani ja Citigroupi eksperdid jäävad ettevaatlikuks.
Wall Streeti strateegide prognoosid USA aktsiaturu tuleviku kohta on erinevad. Morgan Stanley aktsiastrateeg Mike Wilson, kes varem hoiatas suurte languste eest, on hinnangut muutnud, samas kui JPMorgani ja Citigroupi eksperdid jäävad ettevaatlikuks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Arengutreener Sandra Sillamaa avaldas, kuidas suutis taastuda läbipõlemisest
Kõige olulisem elus on luua üldse selgus, millega ma pean tegelema, rääkis muusik ja arengutreener Sandra Sillamaa, kes kuus aastat tagasi põles korralikult läbi.
Kõige olulisem elus on luua üldse selgus, millega ma pean tegelema, rääkis muusik ja arengutreener Sandra Sillamaa, kes kuus aastat tagasi põles korralikult läbi.
Büroopindade turul käib võitlus iga kliendi pärast
Nõudlus äripindade, eeskätt büroopindade järele on viimase kolmveerand aasta jooksul langenud drastiliselt, iga üürikliendi pärast käib võitlus.
Nõudlus äripindade, eeskätt büroopindade järele on viimase kolmveerand aasta jooksul langenud drastiliselt, iga üürikliendi pärast käib võitlus.