• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 22.10.96, 01:00

Konkurents ei tee kliendist ekspedeerimises kuningat

Täistreileri või konteineri toimetamine Leicesterist Viljandisse on viimane marsruut, mille kohta küsis Viljandi KEK Trading ekspedeerijatelt hinnapakkumust. Seekordset kõige kallimat pakkujat ATV Transporti ei ole põhjust kahtlustada pakkumise pealiskaudses ja üleolevas koostamises. Inglismaa-veo puhul pakub ta ainsana täistreileri maismaaveo hinda, mis kallite veoste puhul on konkurentsivõimeline.
Kahjuks ei saa seda öelda Viljandi KEK Tradingule pakutud teiste marsruutide hinna kohta. Kallimad hinnad on tihti pakkumisi kommenteerinud ekspertidelegi arusaamatud, kuna hind ja teenus on täiesti ebaproportsioonaalsed. Tihti on seda ette heidetud EE Transile. Firmast on seda seletatud spetsialiseerumisega. Näiteks kallist Hollandi täistreileri veo hinda põhjendati spetsialiseerumisega sellesuunalistele osakoormatele.
Omapärased on KMV pakkumised, mille kogu informatsioon on ainult hind. Samuti ehmatas möödunud nädalase Rootsi-veo puhul Svexi hinnapakkumine.
Kalleid ja pealiskaudseid pakkumisi põhjendatakse ekspedeerijatevahelise konkurentsiga. Vähegi kahtlasemasse hinnaküsitlusse suhtutakse kui konkurendi üritusse teha turu-uuringut, et saada teada teiste ekspedeerijate hinnapakkumisi. Kahtlust äratavat juba tõik, et Viljandi KEK Trading julges küsida hinda kuuele marsruudile korraga. Seega jääb mulje, et mitte ekspedeerija ei pea tõestama oma teenuse headust, vaid kliendil tuleb kohale minna ja tõestada, kui väga ta vajab ekspedeerijat.
ATV Transpordi 48 000kroonine hind tähendab, et vedaja läheb kaubale järele oma autoga. Kliendi jaoks on hind mõistlik eeldusel, et toodav kaup on väga hinnaline. Laevakonteinerites transportimisel on laadimised sadamates kõrgendatud ohu allikas. Seal võidakse konteineriga kehvasti ümber käia ja ka varguse moment on suurem. Üle mere toomine nõuab ka väga head pakendamist. Seetõttu tuuakse väga hinnalisi asju, nagu väärismööbel, üldjuhul mööda maad, kuna ka pakendamine on siis palju odavam.
EE Transi pakutav hind ja tingimused ei ole absoluutselt kooskõlas. Siin on kõvasti üle pakutud. Nagu teistest pakkumistest näha, võib isegi 40jalase konteineri ära tuua 7000 krooni odavamalt kui EE Transi pakutud 20jalase konteineri hind.
Järgmine kategooria on Tallinna Autoveod ja Balti Transport. Nende hind on enam-vähem normaalne. Paari tuhande kroonine erinevus ei mängi erilist rolli. Kahjuks on nad unustanud näidata, mitmekümnejalase konteineriga on tegemist. 40jalase konteineri puhul oleks hind väga soodne.
Igapidi korrektsed on Melshipi ja AB Ekspedeerimise pakkumused. Arvan, et mõlemad kasutavad sama liini.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele