Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hinnaküsitluses peavad olema täpsed algandmed

    Kaupade liigutamise kõrval mitme riigipiiri taha võib tunduda õllekastide vedamine Tartu ja Pärnu maakauplustesse kerge ettevõtmisena. Mastaapide erinevusele vaatamata on aga veokorralduses palju ühist. Seda juba kliendi hinnapakkumusküsitluse esitamisel.
    Tartu õlletehas palus veofirmadelt hinnapakkumusi kauba ja taara veoks marsruutidel Tartu--Valga--Tartu, Tartu--Pärnu--Tartu ja Tartu--Narva--Tartu.
    Esimesel ja viimasel marsruudil peab vedaja arvestama kauba viimisega vähemalt kümnesse erinevasse firmasse.
    Tallinna Toiduvedude direktori asetäitja Tõnu Meigas viitab ekspertarvamuses, et adekvaatse hinna andmiseks on informatsiooni vähe. Ka Tartu õlletehase müügidirektor Juta Reial möönab, et saanud teada tehase täpsemad soovid, loobusid paljud vedajad hinnapakkumuse tegemisest.
    Assotransi pakkumus sisaldab aga palvet ühendust võtta. Sooviks täpsemad selgitused. Seetõttu on ka mõistetav nende pakutud 80m³ haage, mis Meigase sõnul maakaupluste juures manööverdamiseks ei sobi. Põhjalikuma informatsiooni korral poleks nad seda ehk pakkunud.
    Välisvedudele sarnaselt peab ka kohalike vedude hinnaküsitlus sisaldama kaubakoguseid, vedude sagedust ja erinõudmisi (Tartu õlletehas soovis kõigile marsruutidele sama veofirmat).
    Enda jaoks parima tulemuse saamiseks oleks Tartu õlletehas pidanud esitama rohkem lähteandmeid (kaubakogused, vedude sagedus jne).
    Loogiline oleks, et Tartu õlletehast huvitab lõppkokkuvõttes, milliseks kujuneb transpordi hind kohaleveetud kauba ja ka taara ühiku kohta ning samuti see, mida hind sisaldab.
    Kuna lähteandmeid nappis, siis esitasid enamik vedajaid hinnapakkumise kilomeetri tariifina, sõltuvalt auto kandejõust.
    ASi Belest pakutav auto (tagaluuktõstuk) on tööks sobilik, hinnatase keskmine. Ka Tartu Auto hinnatase jääb samasse klassi, kuid auto(de) varustust ei ole mainitud. Tartu Auto on ainsana arvestanud ka laadimistöödega.
    AS Assotrans, AS Hazelaar-Eesti ja AS Pärnu Auto on hinnatasemelt kõrgem, kuid teadmata jääb ikkagi auto varustus (nt tagaluuktõstuk).
    ASi Assotransi 80m³ haage (ilmselt poolhaagis) ja ASi Pärnu Auto Alka poolhaagis kauba laialiveoks ei sobi.
    Ükski pakkujatest ei ole maininud, kas hind sisaldab ka ekspedeerimisteenust.
    Ka pakkumise korraldaja on ekspedeerimisteenusest vaikimisi mööda läinud.
    Küsisime hinda kolmele erinevale marsruudile. Kui saadi täpsemat infot meie soovide kohta, siis paljud loobusid. Helistas näiteks Narva autobaas, kes oli huvitatud marsruudist Tartu--Narva--Tartu. Kuid tahame ühte firmat, kes teeks kõiki vedusid. Tehasele ei ole otstarbekas kasutada erinevate linnade puhul erinevaid autobaase. See teeb väga kirjuks minu kui logistiku töö. Sellisel töökorraldusel ei ole tulevikku. Kindlaid kaubapäevi ei ole. Kaupa tuleb nädalas viia erinevatel aegadel. Ükskord tuleb seda kümnes kohas maha panna, teinekord kaheksas kohas. Ühe firmaga on niimoodi töötada palju lihtsam ja ka odavam.
    Kui Tartu autoveofirma teeks Narva-ringi ära ühe ööpäeva jooksul, siis Narvast tellitud transpordil läheks aega kaks ööpäeva. Praktiliselt ei ole väljastpoolt Tartut paiknevad firmad arvestatavad, kui neil pole all-lülisid erinevates linnades. Näiteks nagu Tallinna Toiduveod, kellel on osakond ka Tartus. Rohkem selliseid suuri firmasid ei olegi.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Nädala lood: kell kuus tuled tööle, kell kaheksa hakkab palk jooksma Nädala ülevaade juhile, ettevõtjale ja investorile
Äripäev avaldas sel nädalal artikleid väga heast, aga ka väga halvast juhtimisest, kirjeldas mitme ettevõtlusvaldkonna käekäiku ja leidis suurte koondajate vahelt üles neid, kes ambitsioonikalt kasvavad.
Äripäev avaldas sel nädalal artikleid väga heast, aga ka väga halvast juhtimisest, kirjeldas mitme ettevõtlusvaldkonna käekäiku ja leidis suurte koondajate vahelt üles neid, kes ambitsioonikalt kasvavad.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Raadiohommikus: miks üritati tappa Slovakkia peaministrit
Reedeses hommikuprogrammis räägime välisinvesteeringute Eestisse meelitamisest, värske hinnasihi saanud aktsiatest, Urmas Sõõrumaa kinnisvarafirmast, Slovakkia peaministri tapmiskatsest ning Pärnusse kogunenud tippjuhtidest.
Reedeses hommikuprogrammis räägime välisinvesteeringute Eestisse meelitamisest, värske hinnasihi saanud aktsiatest, Urmas Sõõrumaa kinnisvarafirmast, Slovakkia peaministri tapmiskatsest ning Pärnusse kogunenud tippjuhtidest.