• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ralli-Almeraga kiirust kogumas

    Märtsikuisel Genfi autonäitusel tõi Nissan turule Almera GTi-versiooni. Põgus tutvus Nissani väikeauto tippversiooniga kinnitab, et taas on tegemist autoga, mille võimalused Eestis kasutamata jäävad.
    GT- ja GTi-versioonid võivad üllatada vaid ühtmoodi -- ebameeldivalt, mistõttu erilisi emotsioone loota ei olnud. Ette rutates ütlen kohe, et Almeral ebameeldivaid üllatusi ei olnud, auto õigustas oma nime.
    Seda, et Almera GTi on mõeldud kiireks sõiduks, sai aru kohe pärast esimesi linnas läbitud kilomeetreid. Linnatänavatel arendatud 50-60 km/h oli selgelt ebapiisav, et tagaklaasi kohal olev spoiler oma funktsiooni täita oleks saanud. Tagaklaasi kojamees sai pidevalt tööd, et tahavaade normaalsena säiliks. Maanteel oli olukord teine -- siin oli õhuvool piisav ja aken püsis puhtana.
    Kapoti alla vaadates jätab auto päris tavalise mulje. Kui Nissan Sunny GTi-l oli klapikambri kaas punaseks värvitud, siis Almera GTi juures oli sellest loobutud, mistõttu mootorile pilku visates ei saanud kuidagi aru, millega tegu. Küll aga sai 143 hj olemasolust aru gaasipedaalile surudes, sest hääl, mis mootorikatte alt kostis, kummutas vähimadki kahtlused. Hääl on GTi-le omaselt raevukam, eriti muutus see äratuntavaks 3800--4000 pöördeni jõudes. Tahhomeetri punane ala algas 7000 pöördest, pöörete piiraja oli seatud 7500 pöördele.
    Ka sai auto sportlikkusest hästi aru ebatasasel teel, sest auto vedrustus oli sportautole kohaselt jäik (kohe meenus hiljuti testitud Audi A3).
    Kohalt minnes tuli vähemalt alguses end suuremale tähelepanelikkusele sundida, sest auto kiirendus -- 8,2 s 100 km/h-ni -- on klassist, mis enamikule meie teedel liikuvatest autodest jõukohane pole.
    Huvitava nüansina kogub Almera GTi kiirust äärmiselt ühtlaselt -- erinevalt paljudest autodest ei ole mootori võimsus- ja momendikõveral punkti, millest ülespoole mootori veojõud hüppeliselt muutuks. Pöörded ja kiirus muutuvad ootamatult sujuvalt. Linnas kannatas eksperimendi korras sõita koguni viienda käiguga, kusjuures autol säilisid seejuures isegi teatavad kiirendusomadused!
    Salongis on üldjoontes tegu tavalise Almeraga, erinevuseks vaid sportlikumad sametised istmed ning must kunstnahk armatuurlaual, roolil, käigukangil ja käsipiduri hooval.
    Must sisu annab Nissani üldiselt konservatiivsele ja seetõttu julgeksin öelda, et ka igavale salongile palju juurde.
    Istme kausjas kuju on üldiselt päris hea ja hoiab autos istuja kindlalt kohal, kuid leidsin, et iste võiks auto sportlikku iseloomu arvestades pisut kõvem olla, sest pikema sõidu juures hakkas see väsitama. Ka häiris seljatoe kumeruse reguleerimisvõimaluse puudumine, mis seljale liiga tegema hakkas.
    Päris ideaalset sõiduasendit ei leidnudki, sest kaugtule signaallamp jäi sõltumata istme ja rooli asukoha varieerimisest rooliratta taha.
    Ehkki kevadised pressimaterjalid lubasid Almera GTile ka valge taustaga armatuurlaua näidikuid, olid vähemalt testautol traditsioonilised mõõteriistad.
    Kiidusõnu jagub sportroolile, mis istus kätte nagu valatult ja oli vaatamata rooli keskele paigutatud turvapadjale kompaktne. Rool oli üllatavalt tundlik ja tekitas tõelise sportauto tunde.
    Pisut harjumist vajas Saaremaa rallil VIP-autona rajal olnud auto suurendatud hõõrdumisega diferentsiaal, mida oli tunda nii rataste kaapimisel kui rooli keerates. Auto teelpüsivus oli oodatult hea ka suurel kiirusel, dünaamika igati tasemel iga käiguga.
    Tänu rallikogemusele olid autol võimsad Hella lisatuled, mis öise sõidu pea päevaseks muutsid.
    Ehkki GTil tagaistmel eriti ei sõideta, sai end sealgi üsna hästi tunda. Suur küljeklaas tagab hea väljavaate, sportlikumad istmed on mõnusate «pesadega».
    Liikluspolitseinikele peaks Almera GTi omanikud ohtralt tööd andma, sest liikluseeskirjadega vastavuses olevat sõidustiili see auto ei soodusta. Hoiab vähemalt tervise korras -- sellise autoga sõites võib aeg-ajalt tekkida kolme- või kuuekuulisi jalakäimise perioode, mil autojuht lubadeta on!
    Tippversioonile kohaselt on GTi rikkaliku varustusega -- ABS, kaks turvapatja, konditsioneer. Hinnavahe nn tavaautoga on ca 50 000 krooni. Ehkki Eestis pole Almera GTi-d veel müüdud, pakuti Nissan Baltis auto orienteeruvaks hinnaks ca 270 000 krooni.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Raivo Kokser: ettevõtlust hävitavatest vaktsiinipassidest tuleb loobuda
Valitsus hoiab ettevõtlust ahistavast vaktsiinipassi poliitikast kinni raskesti mõistetava järjekindlusega, kirjutab väikeettevõtja Raivo Kokser (EKRE).
Valitsus hoiab ettevõtlust ahistavast vaktsiinipassi poliitikast kinni raskesti mõistetava järjekindlusega, kirjutab väikeettevõtja Raivo Kokser (EKRE).
Tehnoloogiasektor vedas USA börsi rohelisse
Tehnoloogiahiidude head tulemused sisendasid investoritele optimismi ning vedasid indekseid üles poole, vahendab Yahoo Finance.
Tehnoloogiahiidude head tulemused sisendasid investoritele optimismi ning vedasid indekseid üles poole, vahendab Yahoo Finance.
Foxway neelas konkurendi Taanis
Rootsi IT- ja nutiseadmete ringmajandusega tegelev Foxway Group, kelle raskuskese asub Tartus, omandas taanlaste Dansk Computer Center A/S-i.
Rootsi IT- ja nutiseadmete ringmajandusega tegelev Foxway Group, kelle raskuskese asub Tartus, omandas taanlaste Dansk Computer Center A/S-i.
Riigi uus radarisüsteem avab tuuleenergiale suure osa Mandri-Eestist
Kaitseministeeriumi uued radarid valmivad eelduslikult aastatel 2024 ja 2025. Kokku lähevad need maksma üle 70 miljoni euro, mille jaoks raha tuleb kaitseväe eelarve väliselt.
Kaitseministeeriumi uued radarid valmivad eelduslikult aastatel 2024 ja 2025. Kokku lähevad need maksma üle 70 miljoni euro, mille jaoks raha tuleb kaitseväe eelarve väliselt.