Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ralli-Almeraga kiirust kogumas

    Märtsikuisel Genfi autonäitusel tõi Nissan turule Almera GTi-versiooni. Põgus tutvus Nissani väikeauto tippversiooniga kinnitab, et taas on tegemist autoga, mille võimalused Eestis kasutamata jäävad.
    GT- ja GTi-versioonid võivad üllatada vaid ühtmoodi -- ebameeldivalt, mistõttu erilisi emotsioone loota ei olnud. Ette rutates ütlen kohe, et Almeral ebameeldivaid üllatusi ei olnud, auto õigustas oma nime.
    Seda, et Almera GTi on mõeldud kiireks sõiduks, sai aru kohe pärast esimesi linnas läbitud kilomeetreid. Linnatänavatel arendatud 50-60 km/h oli selgelt ebapiisav, et tagaklaasi kohal olev spoiler oma funktsiooni täita oleks saanud. Tagaklaasi kojamees sai pidevalt tööd, et tahavaade normaalsena säiliks. Maanteel oli olukord teine -- siin oli õhuvool piisav ja aken püsis puhtana.
    Kapoti alla vaadates jätab auto päris tavalise mulje. Kui Nissan Sunny GTi-l oli klapikambri kaas punaseks värvitud, siis Almera GTi juures oli sellest loobutud, mistõttu mootorile pilku visates ei saanud kuidagi aru, millega tegu. Küll aga sai 143 hj olemasolust aru gaasipedaalile surudes, sest hääl, mis mootorikatte alt kostis, kummutas vähimadki kahtlused. Hääl on GTi-le omaselt raevukam, eriti muutus see äratuntavaks 3800--4000 pöördeni jõudes. Tahhomeetri punane ala algas 7000 pöördest, pöörete piiraja oli seatud 7500 pöördele.
    Ka sai auto sportlikkusest hästi aru ebatasasel teel, sest auto vedrustus oli sportautole kohaselt jäik (kohe meenus hiljuti testitud Audi A3).
    Kohalt minnes tuli vähemalt alguses end suuremale tähelepanelikkusele sundida, sest auto kiirendus -- 8,2 s 100 km/h-ni -- on klassist, mis enamikule meie teedel liikuvatest autodest jõukohane pole.
    Huvitava nüansina kogub Almera GTi kiirust äärmiselt ühtlaselt -- erinevalt paljudest autodest ei ole mootori võimsus- ja momendikõveral punkti, millest ülespoole mootori veojõud hüppeliselt muutuks. Pöörded ja kiirus muutuvad ootamatult sujuvalt. Linnas kannatas eksperimendi korras sõita koguni viienda käiguga, kusjuures autol säilisid seejuures isegi teatavad kiirendusomadused!
    Salongis on üldjoontes tegu tavalise Almeraga, erinevuseks vaid sportlikumad sametised istmed ning must kunstnahk armatuurlaual, roolil, käigukangil ja käsipiduri hooval.
    Must sisu annab Nissani üldiselt konservatiivsele ja seetõttu julgeksin öelda, et ka igavale salongile palju juurde.
    Istme kausjas kuju on üldiselt päris hea ja hoiab autos istuja kindlalt kohal, kuid leidsin, et iste võiks auto sportlikku iseloomu arvestades pisut kõvem olla, sest pikema sõidu juures hakkas see väsitama. Ka häiris seljatoe kumeruse reguleerimisvõimaluse puudumine, mis seljale liiga tegema hakkas.
    Päris ideaalset sõiduasendit ei leidnudki, sest kaugtule signaallamp jäi sõltumata istme ja rooli asukoha varieerimisest rooliratta taha.
    Ehkki kevadised pressimaterjalid lubasid Almera GTile ka valge taustaga armatuurlaua näidikuid, olid vähemalt testautol traditsioonilised mõõteriistad.
    Kiidusõnu jagub sportroolile, mis istus kätte nagu valatult ja oli vaatamata rooli keskele paigutatud turvapadjale kompaktne. Rool oli üllatavalt tundlik ja tekitas tõelise sportauto tunde.
    Pisut harjumist vajas Saaremaa rallil VIP-autona rajal olnud auto suurendatud hõõrdumisega diferentsiaal, mida oli tunda nii rataste kaapimisel kui rooli keerates. Auto teelpüsivus oli oodatult hea ka suurel kiirusel, dünaamika igati tasemel iga käiguga.
    Tänu rallikogemusele olid autol võimsad Hella lisatuled, mis öise sõidu pea päevaseks muutsid.
    Ehkki GTil tagaistmel eriti ei sõideta, sai end sealgi üsna hästi tunda. Suur küljeklaas tagab hea väljavaate, sportlikumad istmed on mõnusate «pesadega».
    Liikluspolitseinikele peaks Almera GTi omanikud ohtralt tööd andma, sest liikluseeskirjadega vastavuses olevat sõidustiili see auto ei soodusta. Hoiab vähemalt tervise korras -- sellise autoga sõites võib aeg-ajalt tekkida kolme- või kuuekuulisi jalakäimise perioode, mil autojuht lubadeta on!
    Tippversioonile kohaselt on GTi rikkaliku varustusega -- ABS, kaks turvapatja, konditsioneer. Hinnavahe nn tavaautoga on ca 50 000 krooni. Ehkki Eestis pole Almera GTi-d veel müüdud, pakuti Nissan Baltis auto orienteeruvaks hinnaks ca 270 000 krooni.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.