Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Merelaevandus saab uued laevad
Kalmuse sõnul on tegemist neljanda Muuga-tüüpi konteinerveoalusega. Laev on Eesti Merelaevanduse tellimusel valmistatud Hollandi laevatehases Bijlholt B.V.
Dirhami peaks esialgsete plaanide kohaselt alustama tööd liinil Muuga--Felixtowe--Antverpen--Stockholm--Helsingi--Muuga.
Laev võimaldab Kalmuse väitel vedada korraga 266 kahekümnejalast konteinerit.
Kalmus ütles, et viie Muuga-tüüpi konteinerlaeva ostmist finantseeritakse ühise paketina, millest viiendik on Merelaevanduse omavahendid, viiendiku moodustab teiste laevade tagatis ja 60 protsenti tuleb Saksamaa Landensbankist.
Esimesed kaks sama tüüpi alust Muuga ja Virtsu alustasid tööd vastavalt eelmise aasta juunis ja detsembris ning kolmas, Kalana, selle aasta augustis.
Eesti Merelaevanduse laevastik pidi sellel aastal täienema veel kolme laevaga. Kaks neist olid Sakala-tüüpi kuivlastialused, mille üks eksemplar saabus eelmisel aastal Kaliningradi tehasest Jantar ja maksis veidi üle 150 miljoni krooni.
Kalmuse sõnul saadakse lubatud kaks laeva järgmise kahe aasta jooksul.
Sellel aastal pidi Hispaaniast saabuma ka üks 1140-liinmeetrise mahutavusega ro-ro alus. Kalmus ütles, et see laev võib suure tõenäosusega saabuda järgmise aasta alguses.
1993. aastal vastu võetud Eesti Merelaevanduse saneerimisprogrammi alusel peaks firma saama kaksteist uut laeva.