• OMX Baltic−0,79%300
  • OMX Riga0,4%890,44
  • OMX Tallinn−0,4%2 058,78
  • OMX Vilnius0,22%1 195,11
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,35%8 822,78
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,43
  • OMX Baltic−0,79%300
  • OMX Riga0,4%890,44
  • OMX Tallinn−0,4%2 058,78
  • OMX Vilnius0,22%1 195,11
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,35%8 822,78
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,43
  • 10.12.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Merelaevandus saab uued laevad

Kalmuse sõnul on tegemist neljanda Muuga-tüüpi konteinerveoalusega. Laev on Eesti Merelaevanduse tellimusel valmistatud Hollandi laevatehases Bijlholt B.V.
Dirhami peaks esialgsete plaanide kohaselt alustama tööd liinil Muuga--Felixtowe--Antverpen--Stockholm--Helsingi--Muuga.
Laev võimaldab Kalmuse väitel vedada korraga 266 kahekümnejalast konteinerit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kalmus ütles, et viie Muuga-tüüpi konteinerlaeva ostmist finantseeritakse ühise paketina, millest viiendik on Merelaevanduse omavahendid, viiendiku moodustab teiste laevade tagatis ja 60 protsenti tuleb Saksamaa Landensbankist.
Esimesed kaks sama tüüpi alust Muuga ja Virtsu alustasid tööd vastavalt eelmise aasta juunis ja detsembris ning kolmas, Kalana, selle aasta augustis.
Eesti Merelaevanduse laevastik pidi sellel aastal täienema veel kolme laevaga. Kaks neist olid Sakala-tüüpi kuivlastialused, mille üks eksemplar saabus eelmisel aastal Kaliningradi tehasest Jantar ja maksis veidi üle 150 miljoni krooni.
Kalmuse sõnul saadakse lubatud kaks laeva järgmise kahe aasta jooksul.
Sellel aastal pidi Hispaaniast saabuma ka üks 1140-liinmeetrise mahutavusega ro-ro alus. Kalmus ütles, et see laev võib suure tõenäosusega saabuda järgmise aasta alguses.
1993. aastal vastu võetud Eesti Merelaevanduse saneerimisprogrammi alusel peaks firma saama kaksteist uut laeva.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele