11. detsember 1996 kell 22:00

Autofirmal oma kujundusreeglid

«Kuulsate autofirmade puhul on põhilised kujundusprintsiibid ette antud,» valgustab sisearhitekt Malle Agabush oma töö lähtekohti. Honda keskuses puudutasid ettekirjutused ka kaupluse põhiplaani funktsionaalset skeemi. Ruumi keskel pidi olema teenindussfäär, kus ostja vastu võetakse. Etteantud printsiibid ja ehituslikud nüansid dikteerisid arhitektile kaarekujulise motiivi, mis andis lavastuslikke võimalusi sisearhitektile. Honda keskuse sisekujundust on toetanud ka ruumikujundaja käik Jaapanisse. «Tagasi tulles oli hea tööd lõpetada,» meenutab Agabush, «materjali- ja värvivalik oli selge.» Nii kasutas ruumikujundaja nn meetrikakordust, mis Jaapanis on levinud. Honda keskuses ei leia lauspeegelseinu, vaid peegleid, millel mõtteline vahe. Sama motiiv kordub mitmel pool mujalgi -- letipindade plekkides ja valgustite osas.

«Jaapanis on kõik täpselt planeeritud,» selgitab Agabush. «Püüdsin Honda keskuseski kõik haakida korrektsesse seosesse.»

Sisearhitekti sõnul on Honda keskuse värvilahendusse toodud jaapanlastele omane külm hallikas-sinine toon.

Otsimist nõudsid sisearhitektil valguslahenduse printsiibid. Et ripplagi on standardne, tõi ruumikujundaja valguskardina tekitamiseks valgustid allapoole. Sobivate valgustite puudumise tõttu projekteeris Agabush need ise. Projekti teostas AS Rinaldo. Rippuv valgustus on eriti efektne õhtul, mil majast mööda sõites paistab vaid valgusvöö.

Sisekujundus on lõpuni viidud stiilsete detailidega, nagu sobiv seinakell ja kunstpuud.

Hetkel kuum