• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,15%6 195,85
  • DOW 300,99%44 530,45
  • Nasdaq −0,87%20 192,65
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,15%6 195,85
  • DOW 300,99%44 530,45
  • Nasdaq −0,87%20 192,65
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • 11.02.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaal peab kartma tollipettusi

TIRi konventsiooni punk- tide rikkumise tõttu on Eesti vedajad maksnud aastas Venemaale miljoneid kroone.
Venemaale obroki maksmise skeem on lihtne: kui autojuht ei ulata TIR-vihikut sihttolliterminaalis vastutavale tolliinspektorile, vaid kellelegi teisele või ei ole piisavalt tähelepanelik, on veofirma ilma autost, TIRi õigusest ja edaspidisest tööst Venemaal.
Veoautojuht jõuab öösel Moskvas asuva tellija juurde. Kogenud juhina pargib ta haagise tagumise otsa vastu maja seina, et vältida öösel koormalt plommi mahakiskumist

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hommikul ärgates tervitab veokijuhti maja uksel lahke meesterahvas. Peale vaadates pole kahtlustki, et tegemist on hea inimesega. Viisteist sammu eemal seisab teine mees, kellel palutakse koorma mahalaadimise ajal majast vajalikud paberid tuua.
Autojuht hakkab alles tagasiteel kahtlema, et äkki on midagi halvasti. Ise ta kordagi kontoris sees ei käinud. Järsku ei olnud üldse õiged mehed õigete dokumentidega. Venemaa piiril selgub, et ei olnudki. Auto arestitakse ja veofirma sattub salakaubavedajate nimekirja, kuna koorem on lahti tollimata. Ometigi oli koorem maha laaditud õigel aadressil ja juht oli juba 3--4 korda varemgi samale firmale sama kaupa viinud. Seekord oli ta aga usaldanud esimest teretajat.
Autojuht peab alati ise kontorisse kaasa minema. Samas on aga kartus, et koorem vahepeal ära rüüstatakse. Seetõttu ongi õigem kõik tollivormistused teostada tolliterminaalis, mitte tellija juurde kutsutud tolliinspektori abiga.
Ka tolliterminaalis on oht saada petetud. Juht sõidab tolliterminaali territooriumile. Kabinetis käsib terminaali töötaja tal koos tolliinspektoriga koorem maha laadida 8. laos. Lao juures selgub, et autosid on palju ja järjekorrad on pikad. Inspektor annab head nõu koorem kiiresti 9. laos maha laadida. Nii tehaksegi. Juht saab vajalikud pitsatid ja sõidab piirile tagasi. Venemaalt teda välja ei lasta. Pitsatid ei ole õiged. Juht keerab otsa ümber ja sõidab tagasi terminaali, kus tõstab lärmi. Terminaali ametnike seletus on lihtne: üheksas ladu on küll meie territooriumil, kuid see pole enam tolliladu. Koos juhiga koormat maha laadinud tolliinspektor võtab taskust pitsati ja näitab juhile: «Minu pitsat on hoopis sellise numbriga ja teid näen ma üldse esimest korda.»
Õigust tagantjärele jalule ei sea. Tolliinspektoril on taskus mitu pitsatit ja vastandamine inimestega Venemaal pettusi ei lahenda. ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele