Stig G. Carlson, Euroopa reklaamiagentuuride assotsiatsiooni peadirektor ja ELi konsultant reklaami ja turunduse seadusandluse vallas, kohtus eile reklaamiseadust ette valmistavate riigikogu majanduskomisjoni liikmetega. Mitte kõik riigikogu majanduskomisjoni liikmed polnud liberaalse reklaamiseaduse vastased ja enamik neist toetas tema põhimõtteid, kommenteeris Carlson kohtumist.
Carlsoni sõnul on reklaamiseaduses kajastuvad märksõnad liberaalsus, ülereguleerituse vältimine ja seaduse sõnastuse ühemõttelisus ja selgus.
Kui seaduseloojad näiteks viimast printsiipi ei jälgi ja keelustavad emotsionaalse reklaami, siis võib see tähendada näiteks keeldu Mozarti muusikale või huulepulkade reklaamile, lausus Carlson.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lastereklaami kommenteerides ütles Carlson, et kui lapsed ühel hetkel hakkavad reklaamist aru saama ja pärivad, milleks selline reklaam, siis tuleb neile selgitada, et reklaami eesmärk on kaupa müüa.
«Norras on alkoholireklaam keelatud, kas seal sellepärast vähem juuakse -- ei,» hajutas ELi reklaami konsultant Eesti poliitikute hirmu, et alkoholireklaam paneb inimesi enam vägijooke tarbima.
Carlson lausus, et reklaami eesmärk on informeerida. Milleks toota, kui ei saa sellest teada anda, lisas ta.
Riigikogu majanduskomisjoni liige Mati Meos on avaldanud muret, et naiste tarbeesemete reklaamiga läheb TV liiale. Carlson nentis, et mure on tuttav, samu mõtteid on avaldatud ka kassisöögi puhul. Turg on siiski isereguleeriv, ka tootja teab, et üleliigne reklaam pöördub kauba vastu, selgitas Carlson.