• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 24.03.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Millist kasu olete saanud kaubamärgi registreerimisest?

Meie ei saa oma äri üldse ilma kaubamärgita ajada. Rõivatootmises pürivad kõik selle poole, et kaubamärgil tekiks imago, mis tähendaks teatud riietumisstiili. Kaubamärgi registreerimine iseenesest otsest kasu kandnud ei ole, sest mingit konflikti, mida kaubamärgi registreerimine peaks välistama, pole olnud.
Meil on kaubamärke, mida Eesti vastav instants on registreerinud, kuid mille registreerimine Eestist väljaspool on välistatud. Saime Soomest ja Rootsist negatiivse vastuse, kuna näiteks mõni Itaalia firma kasutab kaubamärki, mis langeb 75% ulatuses kokku meie pakutud sõnalise kaubamärgiga. Me ehitame oma teooria nüüd sellele üles, et registreerime kaubamärgi visuaalse kujutise ja see on ilma kahtluseta registreeritav üle terve maailma.
See on loomulik, et margi tootjad ja firma märk on registreeritud. Ma pean seda elementaarseks, et firmad niimoodi toimivad. Me kasutame järjest rohkem pakendit, kus on toote mark peal. Sellega on tagatud meie nähtavus, toote järgi tuntavus jne.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tõsiseid kaubamärgitülisid pole ette tulnud. Paljud firmad teevad leiba ühe nimetuse all-- leib on ju vanem kui meie. Praegu käib tausta selgitus -- mis nimega tooted ja mis ajast kellelgi on. Registreerimine läks ka uutele alustele alles mõni aasta tagasi. Osa klassikalisi tootenimetusi on nõukogudeaegsed ja siis olid kõik riiklikud asutused. Selliste toodete registreerimisel on kergelt arutlusel olnud, kellele kuulub esmane õigus. Olukorra selgitamiseks käivad diskussioonid, kaubamärgisõda vms ei ole.
Praegu ei oskagi öelda, et mingit konkreetset kasu on olnud. Lihtsalt enesetunne on parem.
Kaubamärkidega on ju segadus. Omal ajal tahtis Tartu õlletehas meid kohtusse kaevata, et nemad on Värska patenteerinud. Meil on Värska Vesi. Praegu on asi rahunenud. Patendiamet pole vist ka veel õiget seisukohta võtnud. Selline asi muidugi õige ei ole, et Tartu patenteerib Värska ja see, kes Värskas elab ja toodab, ei saagi seda nime kasutada. See, mida Tartu toodab, ei olegi ju Värska vesi. Kui see oleks puhas Värska vesi, siis asi veel klapiks, aga nad lahjendavad seda.
Vald oleks meid koos naha ja karvadega maha müünud -- nad tahavad meist igal võimalusel lahti saada. Nimegi müüsid ära. Vallavolikogu esimees toodab ise ka vaikselt Värska vett.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele