Transpordi ideaalvariant (20jalane konteiner tekstiiliga Soulist Tallinna)
- merevedu Eestisse u 1800 USD
- terminaalitasu Koreas 97000 Korea woni ehk 120 USD
- terminaalitasu Tallinnas 60 USD
- Ukseni vedu Tallinnas ilma deklareerimata 130--160 USD
- dokumentatsioon Tallinnas 20 USD
- maismaavedu Soul--Inchon 150--250 USD, Soul--Pusan 300 --350 USD
Kõik pakkumised on ekspedeerimisfirmadelt. Ei olnud esitatud ühtegi laevandusfirma või -agendi pakkumist. Kõik pakkujad osatavad oma teenuse mereveo osa sisse mõnelt laevandusagendilt. Teenuse kvaliteet ja hind sõltuvad nüüd ekspedeerija kasumimarginaalist ja Korea agendi hindadest.
ASG pakkus ainult merevedu. 2708 dollarit on sellise veo jaoks selgelt liiga palju. Pakutud tingimus ei sisalda ka terminaalitasusid. Kui ka selguks, et terminaalitasud on mõlemas otsas hinna sees, võiks hinnatase olla suurusjärgus 2100--2300 dollarit
Pakkumine free out (FOB, port, CY) Korea (Pusan) --door Tallinn peab sisaldama merevedu Koreast Tallinna THC, dokumentatsiooni ja autovedu Tallinnas. Hea hinnatase ekspedeerijalt on selliseljuhul 2350--2500 dollarit. Vastavad pakkumised tegid AB Ekspedeerimine ja EE Trans. AB Ekspedeerimise pakkumus on heal tasemel ja peegeldab hinda, mis on kliendil võimalik Eestis saada pärast pikemat turu-uuringut.
EE Transi pakkumus on ligikaudu 200 dollarit turuhinnast kallim. Võib arvata, et pärast läbirääkimisi on võimalik ka allahindlus.
Tallinna Autovedude pakkumine on ebaharilik. Pakutud on tingimust FOB--DDU. DDU on Tallinnas tavaline door service. FOBi Soulist on aga raske täita, kuna Soulis ei ole konteinersadamat. Kui Tallinna Autoveod arvestab FOB-tingimusena tegelikult FOT- (free on truck) tingimust, on see väga soodne pakkumine, kuna hinnas sisaldub kogu door--door-teenus. Kaldun arvama, et tegelikult on kauba lähtetingimus FOB Inchon või FOB Pusan, ka sellisel juhul on pakkumine hea, jäädes alla ainult AB Ekspedeerimise pakkumusele.
Balti Transport pakub vedu door--port. See on üllatav. Balti Transpordil on väga lihtne lisada ka autovedu Tallinnas ja pakkumine võiks siis olla door--door. Praegune hinnatase on normaalne, arvestades, et see firma pakub ainsana selget teenust door Soul.
Merevedu Tallinn--Pusan kestab reaalselt 40 --42 päeva. EE Transi pakutud 3--4 nädalat ei tohiks tänapäeval veel võimalik olla.
Koreas ei tehta reeglina EXW vedusid, kuna Korea riigi bürokraatia ja kontroll teeb Eesti firmal raskeks lahendada võimalikke kulusid kaupade kinnipidamise, kontrollimise jms puhul. Soodsaim on oma partnerilt osta kaupa FOB-tingimustel, kuna siis jääb kogu vastutus kauba veol ja vormistamisel kauba saatja kanda.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.