• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 11.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vana BMW tahab ka hooldamist

Eestis liikuvast ca 11 500 BMWst langeb umbes 50% nn mudelile E30 -- st aastatel 1982 kuni 1991 toodetud 300-seeria autodele.
Kroonilisi vigu ei oska ASC hooldusülem Viljar Kõverik ning varuosade ja lisaseadmete juhataja Richard Raid välja tuua -- kogu küsimus on selles, kas tehnohoolet viitsitakse teha või mitte. «Vintske auto, kui vaadata, kuidas neid piinatakse,» iseloomustab Raid noorte «vahtralehtedega» autojuhtide sõidustiili -- võrreldes sama vanade 500-seeria autode omanikega, on 300-seeria auto omanik noor.
Korrektset tehnohoolet, nagu seda teevad näiteks sama perioodi 500-seeria autode omanikud, kohtab 300-seeria juures harvem. Vähemat firmateeninduses pole E30 kaugeltki nii sagedane külaline kui seda nende esinemissageduse järgi tänaval arvata võiks -- kas tehakse hädapärasemad tööd ise ära või pöördutakse raha kokkuhoiu huvides nn nurgataguste tegijate poole. Firmateenindusse jõutakse alles siis, kui suur häda käes -- näiteks on midagi juhtunud sissepritsesüsteemiga. On esinenud juhtumeid, kus nurgatagustes töökodades on kruvikeerajaga «remonditud» näiteks õhuhulgamõõturit, mida üleüldse ei remondita ja mida ka firmateenindused ei puutu. Viga peitub tegelikult mujal, nüüd tuleb ka rikutud seade vahetada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Põhilised varuosad, mida kümmekond aastat vanadele autodele küsitakse, on ajahamba puremise tõttu omadega läbi küünlajuhtmed, ?arniirid, puksid, kummilõdvikud jms. Kuna aga BMW osad on suhteliselt kallid, kasutatakse laialdaselt siit-sealt hangitud B-varuosi.
Tihti kohtab autosid, millel taga märk M3. «Märki võite ka meilt osta!» on ASC tegevdirektori Marti Londi lühikommentaar. «Sellist M3 Eestis meie teada polegi, ei tasu uskuda, kui keegi püüab tavalist BMWd BMW Mi pähe pakkuda.»
Autoremontijad rõhutavad, et kasutatud autot ostes peaks kohe tegema õlivahetuse ja vahetama rihma -- kui palju spidomeetrit keritud on ja millal auto viimati korralikult üle käidud, ei tea keegi. «Rihma vahetus maksab ca 1200 krooni, kui rihm puruneb, on 10 000kroonine remont garanteeritud,» konstateerib Viljar Kõverik.
Vanadel karburaatormootoritel esineb karburaatori mehaanilist kulumist. Kolvid-silindrid peavad vastu, kui ei ole karteripõhja alt sõidetud ja lastud mootoril kuivalt töötada. Mootor õli eriti ei võta, vaid klapisääretihendid hakkavad vananedes läbi laskma. Kõveriku teada kolbe ja kolvirõngaid vahetatud pole, varuosadena on neid ikka küsitud.
- oskamatusest ja auto hooldamatusest tekitatud rikked

Artikkel jätkub pärast reklaami

- vanadel mootoritel lasevad klapisääretihendid läbi
- karburaator on kulunud
- küünlajuhtmed

Artikkel jätkub pärast reklaami

- ?arniirid, puksid
- kummilõdvikud

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele