Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vältige haamrimehest konsultanti
Konsultandi valikul ilmutavad paljud fir-mad kogenematust. Kuigi konsultandi ja kliendi läbirääkimistel puudutatakse umbes 15 konsulteerimisaspekti, tuleks erilist tähelepanu pöörata alljärgnevale.
- Nii mõnigi konsultant püüab kasutada standardmeetodeid, ignoreerides kliendi unikaalsust. Selline «haamrimees» kasutab vasarat ka seal, kus läheks vaja kruvikeerajat. Seda, kuivõrd konsultant lähtub kliendi spetsiifikast, saate teada tema soovitajatelt.
- Tõsised konsultandid teevad kõik selleks, et muutuda pärast lepingu lõppemist kliendile tarbetuks, ülejäänud soovivad jätta kliendi endast sõltuvaks. Selle vältimiseks tuleks huvi tunda konsultandi eetiliste standardite vastu.
- Mõned konsultandid on juba enne lepingu sõlmimist kindlad, kuidas kliendi probleeme käsitleda. Tegelikult selguvad vastused küsimustele mida? miks? millal? kes?- ja kuidas?- alles konsultatsiooni käigus. Teistsugune lähenemine võib kaasa tuua tõsiseid vigu. Valige konsultant, kes on neis asjus avameelne.
- Positiivne efekt sünnib üksnes kliendi enda kaudu. Konsultant, kes kinnitab, et suudab oma tööga ise garanteerida mõõdetavaid tulemusi, valib tõenäoliselt tulemuste mõõtmiseks enda jaoks soodsaima meetodi.