Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Merelaevanduse ostuhuvilised sõlmivad kokkuleppeid

    Balti Cresco Investeerimisgrupist eile õhtupoolikul veel ei kinnitatud kas firma teeb koos ESCO Holdinguga ühispakkumuse. Firma juhtkonnast kinnitati, et pakkumuste esitamise tähtaeg on neljapäeval kell kaks päeval, seega on läbirääkimisteks veel aega.
    Balti Cresco Investeerimisgrupi üks koostööpartnereid on üks tuntud Norra laevakompanii, kelle nime pole seni avalikustatud. Varem oli Balti Cresco Investeerimisgrupi pakkumuse taga Taani ja Norra vahel praamiliiklust korraldav firma Scandline.
    Eesti Merelaevanduse tegevjuhtkonnaga seotud ESCO Holding on teinud juba sügisest alates koostööd Rootsi finantsinstitutsiooniga Carnegie AB, kelle ülesandeks on olnud ESCO Holdingule koostööpartnerite leidmine maailmast ja firma nõustamine.
    Äripäeva andmetel on ESCO Holdingu üks partnereid ka Eesti Ühispank. Ühispanga nõukogu esimees Aare Urm ja panga president Ain Hanschmidt on varem kinnitanud, et pank ei osale erastamisel otse, vaid nende huvi on, et Eesti Merelaevandus oleks ka edaspidi panga klient.
    Lõplik otsus, kas Balti Cresco Investeerimisgrupp ja ESCO Holding esitavad ühispakkumuse, pidi selguma eile hilisõhtul, osapooltevahelisel kohtumisel.
    Üks ESCO Holdingu pakkumusele lähedalseisvaid allikaid lausus eile, et neile on teinud pakkumisi koostööks ülejäänud kaks erastamisel osalevat gruppi, kuid soodsamana tundus Balti Cresco Investeerimisgrupi pakkumus.
    OÜ Arbonale esindaja, ASi Hansa Investeeringud tegevdirektor Toomas Reisenbuk ütles, et ta ei kinnita ega lükka ümber võimalust, et Arbonale võiks erastamisel teha koostööd ESCO Holdingu või Balti Cresco Investeerimisgrupiga. Küsimusele, kuidas ta kommenteerib kahe konkurendi ESCO Holdingu ja Balti Cresco Investeerimisgrupi koostööd, vastas ta, et see on loomulik ja selles pole midagi imelikku.
    Küsimusele, kas Arbonale võiks teiste pakkujatega ka ise koostööd teha, vastas Reisenbuk, et kui firma seda teeks, poleks selles midagi imelikku. Ta lisas samas, et see ei tähenda veel, et kellegagi konkurentidest koostööd tehtaks.
    Reisenbuk ei soovinud eile õhtul kommenteerida ka, kas Arbonale pakkumuse taha on tulnud uusi partnereid.
    Seni on Arbonale pakkumuse taga lisaks Hansa Investeeringutele mainitud ka Nomura Internationali ja Jinhui Shipping and Transportation Ltd nime.
    Erastamisel läheb müüki esialgu 70 protsenti Eesti Merelaevanduse aktsiatest. Eesti riik võib pärast kuue kuu möödumist müügilepingu sõlmimisest käituda riigile jäänud 30 protsendi aktsiatega mitut moodi.
    Riigil on võimalik korraldada kõigi aktsiate avalik müük või teatud osa aktsiate avalik müük, mis lõppeks nende aktsiate minekuga Tallinna börsile.
    Teise võimalusena võib riik müüa kõik või teatud osa aktsiatest mõnele kolmandale isikule oksjonil enampakkumise korras või muul viisil.
    Riik võib kõigi või teatud osa aktsiate suhtes rakendada ka optsiooni teel müüki.
    Neljandaks võib riik jätta kas kõik või osa aktsiaid enda omandusse.
    Eesti Merelaevanduse aktsiakapital on praegu 107,9 miljonit krooni, mis jääb pärast erastamist riigi osaluse suuruseks firmas.
    Pärast seda, kui aktsiakapitali suurenemine on kantud äriregistrisse, kantakse riigi arvele dividendidena 296 miljonit krooni ja makstakse dividendide pealt tulumaksu 104 miljonit krooni.
    Eesti Merelaevanduse kui Eestis registreeritud juriidilise isiku eelmise aasta käive oli 1,23 miljardit krooni ja kasum 19,7 miljonit krooni. Ettevõttes töötab 1853 inimest ja firmale kuulub 41 laeva. Lisaks omab Eesti Merelaevandus osalust kuue laeva omanikfirmades.
    Koos 24 offshore-firmaga moodustuva konsortsiumi kahjum oli eelmisel aastal 76 miljonit krooni, mis tekkis dollari kursi kõikumisest.
    Erastamisagentuuri peadirektor Väino Sarnet on avaldanud arvamust, et nõukogu loodab parema pakkumuse välja valida 11. juunil ja sõlmida erastamislepingu hiljemalt 10. juulil.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.