Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valitsus venitab autodega

    Riigiametnikele autohüvitus 2500, eraettevõtjale 500 krooni

    Sellise eelnõu valmimiseni jõuti rahandusministeeriumi eelarve osakonna talitusejuhataja Gunnar Mendeli sõnul arvestusega, et 2500kroonine hüvitus kataks enam-vähem keskmise ametniku sõiduvajaduse. Ametiülesandeid täitev ametnik saaks oma auto kasutamisel normaalse kompensatsiooni ja kaoks huvi riigiasutuse autot omada, rääkis Mendel.
    Ta viitas tehtud arvutustele, mille järgi 1 km hüvituse suurus on kaks krooni. Seega saaks ametnik teha ametisõite 300 km nädalas.
    Nii saaks Mendeli sõnul hakata asutuse masinaid vähendama ning minna üle uuele korrale. Kokkuvõttes kujuneb see operatsioon riigile odavamaks kui suure masinapargi ülalpidamine, nende hooldamine, ekspluatatsioonikulud, pahandused, et töövälisel ajal kiputakse ametiautoga oma isiklikke sõite tegema -- see probleemistik kaoks Mendeli sõnul ära.
    Eraettevõtteis ei näinud Mendel võimalust hüvitise miinimumi tõsta, sest sellega väheneks maksulaekumus. Summat, mis praegu riigieelarvest läheb ametiautodele ja -sõitudele ning kuivõrd uus kord kulutusi vähendaks, ei osanud Mendel öelda: «See lõpp läks siin võrdlemisi kiireks ja kalkulatsioone ei ole meil praegu välja pakkuda.» Tema sõnul hakkab valitsus arutama eelnõu pärast seda, kui on saanud täpsustavad andmed olemasoleva autopargi kohta -- kui palju neid on, kes neid kasutavad jne.
    Kui autode teema valitsusse jõuab, areneb see tavaliselt vana rada pidi. Mõni minister leiab alati, et tema ministeeriumile tehakse liiga, sest tal on ajaloo tõttu sandim seis, nentis majandusminister Jaak Leimann.
    Ka tema tahtis eraettevõtjana, et 500kroonine maksuvaba auto kompensatsioon oleks suurem. Teisalt oli firma poolt tema kasutada Volvo 940, millega ta igasugu asju ajas, ka isiklikke. «See on ju palga lisa. Kui 500kroonine hüvitus tõsta kõrgemale, siis tuleks teistpidi need hüved maksustada,» sõnas Leimann. Ta lisas, et valitsus tuleb erafirmade autode teema juurde teist otsapidi tagasi. «Ega meil ole väga head vastust, aga otsingud jätkuvad,» tunnistas Leimann.
    Mudelit, kuidas ministeeriumide autosid ja kulusid vähendada, on valitsus otsinud mitu aastat. Kui ametiautod kaotada ja maksta ametnikele hüvitust, on Leimanni sõnul kokkuvõttes riik võitnud.
    Ökonoomsusele viidates kutsus majandusminister kogu Eesti rahvast üles väiksemaid autosid ostma.
    Olukorda, kus ametnikule makstav autohüvitis on viis korda suurem kui erafirma töötaja oma, kommenteeris siseminister Robert Lepikson: «Ma ei suhtu sellesse kui võrdsematest võrdsemate tekitamisse.» Lepikson sõnas: «Riik peab endale kedagi palkama, et riigifunktsioone täita, riik peab olema tööturul konkurentsivõimeline ja kuidas ta selle konkurentsivõime saavutab, ei saa olla paljas ajakirjanike viha ametniku vastu. Ega ükski ajakirjanik taha ometi öelda, et riigiametnikud peavad olema idioodid või sellised, kes erafirmadesse ei kõlba?»
    Lepikson lisas, et eelnõu eesmärgiks on panna ametnikud kasutama isiklikke autosid, kuid valitsus seda isegi mitte ei arutanud.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.