Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tarbimist on vaja mõjutada?

    POOLT
    Põhimõtteliselt on prae-gune tarbimisnõudlus tuleviku arvel elamine. Kui oleme endiselt edukad ja suudame oma eksporti kasvatada ja oleme konkurentsivõimelised, siis on väga hästi. Kui aga midagi juhtub, siis ei jõua me oma võlgu tasuda ja sellepärast tuleb igal juhul midagi tarbimisnõudlusega ette võtta. Piiramine aga ei ole hea sõna. Tarbimisele tuleb anda teisi alternatiive. Praegu on võimalik oma teenistus kas ära tarbida või siis suunata börsile. Esimesel juhul suureneb tarbimine, teisel juhul aetakse börs üles. Kindel pikaajaline stabiilne investeeringu võimalus on puudu.
    Peab looma võimalusi investeerimiseks. Tuleks tekitada korralik pensionisüsteem. Valitsus on munenud juba kolm aastat selle kallal, pole suutnud seda ära teha. Iga üks tahab lihtsamini läbi saada, sealhulgas ka sõber Opmann. Autokütus on niivõrd väike osa inimeste kulutustest, et aktsiisi suurendamine ei anna makromajanduslikult mitte mingit efekti. Kui me kütuseaktsiisi tõstame või kehtestame autoaktsiisi, siis läheb see raha riigieelarvesse ehk siis veel suurema osa rahast jagab riik.
    Kui tekitame erapensionisüsteemi, siis on riigi käsi majanduses vähem vahel. Elu on näidanud, et mida vähem riik ümber jagab, seda vähem on korruptsiooni ja igasuguseid jamasid.
    VASTU
    Seda, kui vana vene-aeg-ne autopark vahetatakse välja kaasaegsete autode vastu, ei nimeta mina küll tarbimisbuumiks. See on ratsionaalne samm. Uued autod võtavad vähem kütust, saastavad vähem, võtavad vähem raha remondiks. Tarbimisbuum tähendaks seda, kui tehakse mõttetuid kulutusi luksuskaupadele. Arvan, et Eestis ei ole hüppeliselt suurenenud briljant- ja kuldehete või karusnahkade läbimüük. Põhjamaades on autopark palju vanem ja väsinum, sest seal on tohutud maksud peal. Kui me kehtestame autodele aktsiisimaksu, siis sunnime oma inimesi sõitma vanade autoromudega ja kulutama raha remondile. Kui autopark on uus, siis on see ka riigile palju kasulikum. Maksude tõstmine mõjub majandusele pärssivalt. Pigem võiks riik vaadata, kuidas ratsionaalsemalt toime tulla. Riik peaks piirama oma kulutusi. Ma ei kahtle selles, et riigil on aastas võimalik kokku hoida 50--100 miljonit krooni vabade vahendite optimaalsema paigutamisega. Minu jaoks on lausa jahmatav, kui öeldakse, et peame tõstma kütuseaktsiisi selleks, et minna Euroopasse. Võtame USA, seal maksab kütus praegu sama palju kui meil paar aastat tagasi. Kuidas seal ehitatakse teid, kuidas seal toime tullakse. Kui käia Põhjamaades, siis puudub selline vabaduse tunne. Turistidel on ebamugav käia riigis, kus hinnad on kõrged. Eesti ?anss on olla odav riik. Väga lihtne on makse suurendada, aga see ei ole õige. Neid kohti, kus riik saab kokku hoida, on mitmeid ja kõigepealt tuleks need võimalused ära kasutada.
  • Hetkel kuum
Kaitse-eelarvet saaks ja tuleks samuti kärpida
Eriti just praegusel ajal ei tohiks kaitsevaldkonnas ühtegi padrunit niisama õhku tulistada. Ka paukpadrunit mitte, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Eriti just praegusel ajal ei tohiks kaitsevaldkonnas ühtegi padrunit niisama õhku tulistada. Ka paukpadrunit mitte, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tehisintellekti edu vedas ka Nasdaq indeksi rekordtasemele
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Ühest Eesti kalleimast festivalist lõikavad kasu ka väikeettevõtjad
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Karl-Eduard Salumäe: autode keeduvorstiindeks näitab, et inimestel on kitsas käes
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Soome relvafirma lükkab laienenud tehase täistuuril käima
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
FT: Varuosad reisipagasis: kuidas smugeldamine Vene reisilennukeid õhus hoiab
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.