Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ministeerium soosib Eesti lennukompaniid
Lennuameti peadirektori Eduard Tüüri sõnul on käinud võitlus lennuloa saamiseks ELKi, lennuameti ning teede- ja sideminister Raivo Vare vahel juba alates veebruarist. Kui kevadel suhtus teede- ja sideminister Raivo Vare ELKi lendamisse Tallinna ja Moskva vahel neutraalselt, siis nüüd on ta avaldanud arvamust, et mida rohkem lennukompaniisid Tallinna--Moskva liinil lendab, seda parem.
Vare on avaldanud ka arvamust, et ELKi ja Aerofloti koostöö ei lähe vastuollu rahvusvaheliste lennundusalaste seadustega ja antud projekti puhul ei saa rääkida juriidilistest vastuoludest.
Eesti ja Venemaa vahel paar aastat tagasi sõlmitud lennundusalase kokkuleppe kohaselt on Tallinna--Moskva liinile määratud lendama AS Estonian Air ja Aeroflot. Lennundusleping on küll parafeeritud, kuid pole seni allkirjastatud.
Samas on lennunduslepingule lisatud allkirjastatud protokoll, milles on öeldud, et kuni lennunduslepingu allakirjutamiseni lähtutakse parafeeritud lepingu tekstist. Sellest lähtuvalt on Eesti lennuamet seisukohal, et ELKi lendude alustamine pole sellest lepingust lähtuvalt võimalik.
ELKi esindaja Rita Lillipuu leidis, et lennukompanii lennud Moskvasse ei lähe vastuollu ühegi lepinguga. Tema sõnul on Aeroflotil olemas liiniluba Tallinna ja Moskva vahel lendamiseks ning kuna ELK on sõlminud Aeroflotiga koostöölepingu, ei saa vastuolust Eesti ja Venemaa vahelise lennunduslepinguga rääkida.
Koostöölepingu alusel lennatakse kaksikkoodi alusel, mille kohaselt kasutatakse mõlema lennufirma müügisüsteeme, seletas Lillipuu. Kuigi liiniluba on Aeroflotil, tegutseb ELK sellel liinil kui operaatorfirma ehk kasutab oma lennukiparki, sõnas ta.
ELK lendab Moskvasse neli korda nädalas. Küsimusele, kas ELKi juhid ei karda, et lennukite täitumus jääb liiga madalale, vastas Lillipuu, et kõik lennud ei kattu Estonian Airi omadega ja klientidele on parem, kui nad saavad iga päev lennata.
Kuni eilseni lendas Tallinna--Moskva liinil neli korda nädalas Estonian Air, kelle Boeing 737 lennukite täitumus oli 40 protsenti. ELK lendab Moskvasse TU134ga.
ELK on juba pikemat aega taotlenud Eesti lennuametilt luba alustada Tallinna--Moskva liinil lende, kuid lennuamet on sellele seni vastu seisnud.