28. august 1997 kell 22:00

Ettevõtted valivad sobivaid reklaamitegijaid

Microlinki ASi arendusdirektor Antti Aasma ütles, et tegemist oli vahekonkursiga reklaamiagentuuri leidmiseks poolaasta järel. Aasta algusest tegi Microlink koostööd agentuuriga Vatson & Vatson, kuid et koostöö ei laabunud, tehti pakkumused Divisionile, Kontuurile ja Agele. Aasma sõnul valiti lõpuks välja Division, kes oli kõige koostööaltim.

ERA Panga turundusosakonna juhataja Signe Kaurson ütles, et nad on kuulutanud välja ideekonkursi aitamaks leida sponsoreid spordiklubil Polaris. Ta tunnistas, et konkursi orienteeruv eelarve on 2 miljonit krooni.

ASi Ühinenud Meiereid turundusjuht Toomas Tammeberg ütles, et Lõuna-Eesti piimatootjad on välja valinud neli reklaamiagentuuri, kellele on tehtud kahe miljoni krooni suurune pakkumus uutele toodetele uue ideoloogia kujundamiseks. «See pakkumus on tehtud koostöös Tetra-Paki ASiga, kellega jagame ka eelarvet,» lisas Tammeberg.

Antti Aasma tunnistas, et ettevõttel võib aasta keskel katkeda koostöö reklaamiagentuuriga, sest agentuuridele tehakse paremaid pakkumusi. «Nagu ikka, kes maksab rohkem, selle pilli järgi tantsid,» lausus ta.

Aasma hinnangul peaksid reklaamiagentuurid riskide hajutamise eesmärgil otsima rohkem kohalikke koostööpartnereid. Tema sõnul võiks aasta alguses teha uue valiku enam kui 3--4 reklaamiagentuuri vahel. Aasma väitis, et reklaamifirmad on Eestis veel täielikult välja kujunemata ja nende kaader vahetub kiiresti.

Signe Kaurson ütles, et ERA Panga eesmärk on teha Tartu korvpalliklubi omanikfirma Polarise spordiklubist reklaamivahend, et seeläbi teha ka omanikule reklaami. «Meie müüme teenust, kuid teenuse müük korvpalliplatsil on suhteliselt komplitseeritud ja ka tarbijagrupid on erinevad,» selgitas Kaurson.

Võimalikud sponsorid võivad aga ka kindlustusseltsile uut turgu leida, lisas Kaurson.

Toomas Tammeberg Ühinenud Meiereidest ütles, et õige valiku tegemiseks peab olema laekunud vähemalt neli pakkumust. «Neli-viis on optimaalne, väga palju ei saa võtta, siis tekib metsik segadus,» lausus ta. Oluline on, et partner tunneks tööstuse spetsiifikat, selgitas Tammeberg.

«Neli firmat jäid sõelale,» rääkis Tammeberg Ühinenud Meiereide tootearenduse ideekonkursist. Ta ei soostunud aga osalenud reklaamiagentuuride nimesid avalikustama ja lisas, et ka osalejad ise ei tea oma konkurente.

Tammeberg kinnitas, et Ühinenud Meiereidel on oma tootekujunduse osas kindel poliitika, mida järgida. Tema sõnul peaks ettevõtte tulevane koostööpartner olema lojaalne Ühinenud Meiereide poliitikale.

Tammeberg ei soovinud avalikustada ka Ühinenud Meiereide kogukulutusi reklaamile. Järgmisel aastal need summad kindlasti kasvavad, kinnitas ta.

ASi Microlink käesoleva aasta reklaamieelarve on üle kolme miljoni krooni.

Hetkel kuum