Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Katuseakende tootjad konkureerivad
«Oleme sellest numbrist üllatunud, sest keegi pole sellist uuringut teinud,» lausus Velux Eesti OÜ müügijuht Katrin Näppi.
Velux Eesti müügiesindaja Tarmo Tomson ütles, et ta ei kujuta ette, kas AS Lokman arvutab turuosa müüdud akende arvu või firma müügikäibe järgi. «Siin on suur vahe, sest viie väikese akna hind võib olla võrdne ühe suure akna omaga,» ütles Tomson.
Viimase viie kuuga on Roto aknad saavutanud Eestis 15--20 protsendi suuruse turuosa, kinnitas ASi Lokman direktor Indrek Sauga. Tema sõnul on firmal arenguruumi küll, sest Lätis on samade akende müügifirma saanud enda kätte kaks viiendikku turust.
«Eestis on konkurents suhteliselt viisakas, aga Lätis on päris sõda lahti,» lausus Sauga.
Indrek Sauga tunnistas, et turuosa hindamiseks Eestis pole Lokman mingit uuringut läbi viinud. «Turuosa on arvestatud mingil määral aktsepteeritavate andmete põhjal,» sõnas ta. Mõningatel andmetel müüakse Eestis aastas umbes 4000 katuseakent.
AS Lokman tutvustas ennast katuseakende müüjana esmakordselt selle aasta aprillis ehitusmessil. Seni müüdi Eestis valdavalt Veluxi puidust katuseaknaid.
Roto on toonud Eestisse peale puidust akende ka plastaknad.
Veluxil ja Lokmanil on erinev müügistrateegia. Kui AS Lokman müüb oma aknakaupa põhiliselt otselepingutega ehitajatele ja katusepaigaldajatele, siis AS Velux on orienteeritud akende müügile jaekaubanduse teel.