Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Koalitsiooniparteid suruvad tollitariifiseaduse riigikogus läbi

    Majanduskomisjoni esimehe Tiit Made kevadine prognoos tollitariifiseaduse arutelu kohta täitus eile 90protsendiliselt. Riigikogu majanduskomisjoni istungil oli ainsaks üllatuseks, et toetust ei leidnud Mõõdukate ettepanek anda riigikogule õigus tollimaksude määrasid kehtestada, kui tollimaksud kohaldatakse enam kui kuueks kuuks.
    Majanduskomisjoni esimees Tiit Made ja tema vasakul käel istunud Liina Tõnisson jäid selle parandusettepaneku hääletamisel erapooletuks. «Nii nagu oli jõudude vahekord kevadel, on ta ka täna, ega suvi ei ole toonud konsensust, see on ilmselgelt näha,» tunnistas Tõnisson pärast komisjoni istungit.
    Riigikogu majanduskomisjon esitab tollitariifiseaduse täiskogule järgmisel nädalal ja see tuleb arutusele teisipäeval. Pärast parandusettepanekute uut läbihääletamist teeb majanduskomisjon Tiit Made kinnitusel ettepaneku eelnõu lõpphääletusele panna.
    Mõõdukate fraktsiooni aseesimehe Mihkel Pärnoja sõnul ei hakka nende erakond seaduse vastuvõtmist blokeerima. «Aga ühel või teisel moel kompromissidest loobumised annavad valitsuskoalitsioonile tagasilöögi mõne teise olulise poliitilise küsimuse juures,» lisas ta. «Näiteks algab sügisel järgmise aasta eelarve menetlus, mis on alati väga tõsine.»
    Ka Reformierakonna liige Andres Lipstok kinnitas eile BNSile, et Reformierakonnal pole enam oma eesmärkide saavutamiseks mõtet venitamistaktikat kasutada, sest koalitsioon suudab ükskord niikuinii seaduse endale meelepärasel kujul läbi suruda.
    Mihkel Pärnoja sõnul tulenes nende parandusettepanek soovist leida kompromiss kahe äärmuse vahel. Opositsioon soovis anda otsustusõigust tollimaksude suuruse määramisel riigikogule. Selle ettepaneku esitas Isamaaliit eile ka majanduskomisjonile, kuid see hääletati maha.
    «Sisuliselt on tegemist tollimaksuseadusega, olgugi et pealkiri on tollitariifiseadus,» kommenteeris Pärnoja. «Tollimaks laekub riigieelarvesse, mille koostamise põhimõtteks on, et otsuse tulude ja kulude suuruse kohta langetab parlament. Nüüd jääb tulude üle otsustamisel teatud vabadus valitsusele.»
    Valitsuskoalitsiooni parteide esindajad väitsid omakorda, et tollimaksude suuruse kehtestamine nõuab operatiivsust, mistõttu otsuse langetamine tuleb jätta valitsusele.
    Kui kevadel käis parlamentaarne võitlus tollitariifiseaduse üle, siis viidati läbirääkimistel sellele, et Mõõdukate kompromissettepanekut ollakse nõus aktsepteerima, lausus Pärnoja. Tiit Made hindas tollal Mõõdukate ettepanekuid atraktiivseteks.
    «See, et praegu seda ei tehtud, näitab, et tegelikult ei taheta kompromissi,» sõnas Pärnoja.
    Koonderakonna fraktsiooni esimees Mati Meos kinnitas eile õhtupoolikul, et koalitsioon on nõus minema kompromissile ja aktsepteerima Mõõdukate ettepanekut riigikogule osalise õiguse andmisest tollimäärade kehtestamisel. «Põhiülesanne on tollitariifiseaduse vastuvõtmine ja koalitsioonierakonnad vaatavad, mida peab tegema, kui hääletusmasin tõrgub,» lausus Meos. «Üks tõrke kõrvaldamise variant on Mõõdukate ettepanekut toetada.»
    Majanduskomisjoni toetust ei leidnud ka Andres Lipstoki ettepanek võtta vastu tollitariifiseadus, kuid sellega kaasnevad maksutabelid, mis määravad kaubagruppide lõikes tollitariifide maksimummäärad, seadustada koos maailma kaubandusorganisatsiooniga WTO sõlmitava ühinemisprotokolliga.
    «Mina ei ole tollitariifiseaduse vastu, seda on Eesti riigile vaja, aga need tariifid võiksid olla sellised, mis Eesti riik teiste riikidega läbirääkimistel saavutab,» sõnas Lipstok.
    «Minu väide on selles, ärme kehtestame tariife enne, kui lõpetame WTOga läbirääkimised, ja nagu ma aru sain, nad lõpevad kohe,» lausus Lipstok. «See võtaks maha mure, et me kehtestaks mingi tabeli, mida meie partnerid ei ole aktsepteerinud.»
    «Andres Lipstoki ettepanek on väga asjalik, aga küsimus on selles, et me räägime tollitariifiseadusest ning seadusloome põhimõtetest lähtudes ei ole korrektne viidata asjale, mis tuleb,» sõnas välisministeeriumi asekantsler Priit Kolbre. Tema sõnul on selleteemaline diskussioon kestnud juba pool aastat ja eelistatud on tollitariifide määra muutmist pärast rahvusvahelise kokkuleppe saavutamist.
    Kolbre sõnul on võimalik, et läbirääkimised WTOga jõuavad lõpule juba sellel aastal. Praeguse seisuga on lõppenud läbirääkimised tollilagede kehtestamise üle Poolaga ning käivad USA, Kanada, Mehhiko, Uus-Meremaa ja Austraaliga.
    Kui riigikogu võtab seaduse vastu järgmisel nädalal, võib see kehtima hakata kõige varem oktoobris.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.