• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • 09.09.97, 01:00

Pant viib Hansatee Tallinna--Stockholmi liinile

E-Liini ASi aktsiad jagunevad pooleks ASi Eesti Merelaevandus ja Rootsi laevandusfirma Nordström & Thulin vahel. Kuna ka Hansatee uurib võimalusi tulla operaatorfirmana Tallinna--Stockholmi liinile, oleks seni tihedalt seotud Eesti Merelaevanduse ja Hansatee näol tegemist konkurentidega.
Eesti Merelaevanduse juhatuse esimehena oleks Enn Pant pidanud E-Liini suhtes vastu võtma otsuseid, mis ei vastaks tema ärihuvidele Hansatees. Enn Pant on peale Hansatee juhtimise ka selle firma osanik.
Senine Eesti Merelaevanduse nõukogu esimees, norralane Felix Tschudi vahetas Merelaevanduse juhatuse esimehe kohal välja Enn Pandi, Balti Cresco Investeerimisgrupi üks osanikke Olev Schults asus aga Eesti Merelaevanduse aktsionäride üldkoosoleku otsusega ettevõtte nõukogu etteotsa.
Olev Schults ütles, et Eesti Merelaevanduse erastamiskonkursi võitnud ASi ESCO Holding äriplaan näeb ette Hansatee ja Eesti Merelaevanduse tihedamat koostööd.
Ühe variandina oleks kahekuulise saneerimisprogrammi jooksul välja töötatud mõlemale firmale sobilikud koostöövormid ja Eesti Merelaevanduse juhatuse esimehena oleks jätkanud Enn Pant koos oma meeskonnaga.
Kuna sobilikku koostöövormi nii ruttu leida ei õnnestunud, oli ESCO Holdingu ettekujutuse kohaselt loogiline, et Pant kui Hansatee ja Eesti Merelaevanduse tegevjuht teeb valiku, millise firma etteotsa ta jääb, lausus Schults.
Selline otsus oli Schultsi hinnangul vajalik seetõttu, et ei kannataks Eesti Merelaevanduse ega Hansatee igapäevane tegevus. «Nüüd saab koostöövõimalusi otsida märksa rahulikumalt ning häiritud ei ole kummagi firma tegevus,» lisas Schults.
«Lähiperspektiivis ei räägi me tõenäoliselt firmade liitmisest, vaid firmade ärihuvide võimalikult dünaamilisest ühendamisest,» ütles Schults.
Teede- ja sideminister Raivo Vare ütles, et Eesti Merelaevanduse ja Hansatee juhtimine ühe ja sama isiku poolt on mõeldamatu ning seetõttu pidid omanikud asja lahendamiseks saavutama kokkuleppe.
Vare sõnul ei saa välistada Eesti Merelaevanduse ja Hansatee koostööd või kaugperspektiivis firmade ühendamist. «Riigil ei saa selle vastu midagi olla,» väitis ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele