Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pant viib Hansatee Tallinna--Stockholmi liinile
E-Liini ASi aktsiad jagunevad pooleks ASi Eesti Merelaevandus ja Rootsi laevandusfirma Nordström & Thulin vahel. Kuna ka Hansatee uurib võimalusi tulla operaatorfirmana Tallinna--Stockholmi liinile, oleks seni tihedalt seotud Eesti Merelaevanduse ja Hansatee näol tegemist konkurentidega.
Eesti Merelaevanduse juhatuse esimehena oleks Enn Pant pidanud E-Liini suhtes vastu võtma otsuseid, mis ei vastaks tema ärihuvidele Hansatees. Enn Pant on peale Hansatee juhtimise ka selle firma osanik.
Senine Eesti Merelaevanduse nõukogu esimees, norralane Felix Tschudi vahetas Merelaevanduse juhatuse esimehe kohal välja Enn Pandi, Balti Cresco Investeerimisgrupi üks osanikke Olev Schults asus aga Eesti Merelaevanduse aktsionäride üldkoosoleku otsusega ettevõtte nõukogu etteotsa.
Olev Schults ütles, et Eesti Merelaevanduse erastamiskonkursi võitnud ASi ESCO Holding äriplaan näeb ette Hansatee ja Eesti Merelaevanduse tihedamat koostööd.
Ühe variandina oleks kahekuulise saneerimisprogrammi jooksul välja töötatud mõlemale firmale sobilikud koostöövormid ja Eesti Merelaevanduse juhatuse esimehena oleks jätkanud Enn Pant koos oma meeskonnaga.
Kuna sobilikku koostöövormi nii ruttu leida ei õnnestunud, oli ESCO Holdingu ettekujutuse kohaselt loogiline, et Pant kui Hansatee ja Eesti Merelaevanduse tegevjuht teeb valiku, millise firma etteotsa ta jääb, lausus Schults.
Selline otsus oli Schultsi hinnangul vajalik seetõttu, et ei kannataks Eesti Merelaevanduse ega Hansatee igapäevane tegevus. «Nüüd saab koostöövõimalusi otsida märksa rahulikumalt ning häiritud ei ole kummagi firma tegevus,» lisas Schults.
«Lähiperspektiivis ei räägi me tõenäoliselt firmade liitmisest, vaid firmade ärihuvide võimalikult dünaamilisest ühendamisest,» ütles Schults.
Teede- ja sideminister Raivo Vare ütles, et Eesti Merelaevanduse ja Hansatee juhtimine ühe ja sama isiku poolt on mõeldamatu ning seetõttu pidid omanikud asja lahendamiseks saavutama kokkuleppe.
Vare sõnul ei saa välistada Eesti Merelaevanduse ja Hansatee koostööd või kaugperspektiivis firmade ühendamist. «Riigil ei saa selle vastu midagi olla,» väitis ta.