Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Võidujooks Balti bensiiniturule
Viimast kinnitab Hydro Texaco ekspordidirektor Taanis Erik K. Larsen Norra majanduslehele Dagens Næringsliv.
«Otsus tehakse septembri jooksul. Meie esitame EK-le pakkumuse ning siis on omanike otsustada, kas nad nõustuvad või ei,» ütles Larsen.
Põhjala kütusefirmade huvi Baltimaade vastu on tinginud autode arvu ning kütusetarbimise plahvatuslik kasv. Auto on igal viiendal baltlasel, võrdluseks on Norras sõiduk igal kolmandal.
Kolmel kütusegigandil on Balti riikides ambitsioonikad plaanid. Soome Neste, mis on praegu oma 49 tanklaga piirkonna suurim tanklakett, kavatseb sajandivahetuseks tanklate arvu tõsta 200-le. Norra Statoilil on praegu 47 bensiinijaama, aastaks 2000 seatud eesmärk on 100 tanklat. Norra-USA ühisfirma Hydro Texaco on oma 23 tanklaga praegu turul tagasihoidlik, aastaks 2000 plaanitakse tanklate arvu tõsta 60-le. Seega kuuluks aastaks 2000 Balti riikides Põhjala tanklakettidele 360 tanklat, praegu on see arv 119.
EK ameerika omanikud teatasid suvel, et pole EK tanklaketi müügist kuigivõrd huvitatud, kuid on valmis müüma, kui hind on hea. Samas on selge, et Balti kohalikel tanklakettidel tuleb varem või hiljem konkurentsis püsimiseks leida välispartner või lasta end üle võtta, kirjutab Dagens Næringsliv.
Hydro Texaco eesmärk avada sajandivahetuseks Balti riikides 60 tanklat võib muutuda võimalikuks juba septembris, kui tehakse teatavaks otsus EK tanklaketi müügi kohta.
Välismaistest tanklakettidest on Balti riikides kõige kauem olnud Neste, mis käsitleb piirkonda oma koduturuna ja pürib Läänemere regioonis naftatoodete turu liidriks. Statoil on turu hõlvamisel agressiivseim, ta on omandanud 10% turuosa. DN