Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Head sisekujundust rahas ei hinnata
- Tänase äriruumi sise-kujunduse ülevaates ka-jastub konflikt tellija ja si-searhitekti vahel pee-geldab paratamatult tellija ja tellimusetäitja erinevaid huvisid. Tellija tahab kulutatud raha eest saada võimalikult rohkem, aga tellimusetäitja soovib saavutada paremat tulemust.
Sisekujunduse tellija kui kitsipung ja sisearhi-tekt kui priiskaja lasku-vad oma ideesid, maitset ja ruumikujunduslikke vaateid selgitades vaid-lustesse, millest võitjana väljujat on väga raske en-nustada. Paremal juhul saavutatakse kompromiss ja suurt rahulolu tehtust ei tunne sisemas kumbki.
Hiljuti filosofeeris üks sisearhitekt, et tellija suh-tub alati sisekujundusse pragmaatiliselt -- proovi-takse igat ruutmeetrit tulu-salt ära kasutada ja see-tõttu ei saa kujundaja enamasti fantaasialennu-kaid ideesid ellu viia.
Kuid tegelikult saab ühest ruumikujundusest tõeline asi ikkagi ainult siis, kui sisearhitekt suudab tellija täpselt kalkuleeritud ehitusmak-sumusele oma tööga lisa-da hindamatu esteetilise väärtuse.
Ning mis kõige tähtsam -- sellisel juhul jääb ka tel-lija ning kõrvaltvaataja-arvustaja tulemusega kõi-ge enam rahule.