Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kas see oli kasulik otsus?
Majanduslikult see samm kahtlemata tänasel päeval otseselt kasulik ei ole. Omakulud suurenevad. Kasulik on ta eeskätt lugejatele. Pikemas perspektiivis võib see olla kasulik ka lehtedele, aga millisele lehele see lõpuks osutub kasulikuks, seda ma ei oska öelda.
Päevalehtedevaheline konkurents tiheneb nüüd ja võib juhtuda, et mõni leht kukub ära. Need pühapäevased numbrid peavad hakkama omavahel sisu poolest väga tõsiselt konkureerima.
Kardan, kas nad suudavad sellise mahu juures oma praeguse kaadriga vastu pidada. Eks see üks karm asi päevalehtede töötajatele on.
Positiivne on see lehe- tellijatele, kes pühapäeval lehe kätte saavad. Maapiirkondades saavad lugejad lehe kätte ikkagi alles esmaspäeva hommikul. Mis aga majanduslikku hinnangusse puutub, siis ootan põnevusega, milliseks kujunevad pühapäevase lehe kojukande tariifid. Päevalehtedevahelist tihedat konkurentsi näitab see, kui üks hõikab välja ja teised selle peale väga kiiresti orienteeruvad, ilma et nad oleksid kõiki aspekte, nii majanduslikke kui ka organisatsioonilisi, läbi mõelnud. Pühapäevaste lehtede kvaliteet hakkab olenema sellest, kui palju on nädalavahetusel põnevaid uudiseid.
Lugejatele oli see kindlasti kasulik. Lähtudes hetkeseisust, ei olnud lehtede jaoks tegemist majanduslikult kasuliku otsusega. Kui aga kaugemat perspektiivi silmas pidada, siis oli otsus äärmiselt vajalik. Maailmas ikkagi tõelisteks päevalehtedeks loetakse neid, mis ilmuvad seitse korda nädalas. Tuleb tunnistada, et esimesed pühapäevased lehed tulevad lahjad, sest laupäev on tavaliselt sündmustevaene päev ja ega nüüd ajakirjanike kvaliteet ja töötahe ei kasva hüppeliselt, sest omanikud otsustasid seitse korda ilmuma hakata. Mingi tagasilöögi ta kvaliteedi osas esialgu kindlasti annab.
Ilmselt on väljaannetel, vähemalt mingil osal väljaannetest majandusseis nii hea, et nad võivad pakkuda juba samasugust teenust, nagu igal pool maailmas pakutakse. Konkurentsis teeb esimese sammu parem. Teistel konkurentidel ei jäägi mitte midagi muud teha kui seda sammu jälgida. Kui nad teevad seda üle jõu, lihtsalt konkurentsi tuhinas, siis on see nende endi probleem.
Keegi ei ole kunagi kaitstud rumalate otsuste vastu, isegi kui need on tehtud konkurentsi parandamiseks. See samm tähendab päris korralikku lisakulutust ja võib sellepärast ühele või teisele väljaandele saatuslikuks osutuda.