Esmaspäeval teatas Postimees uue trükimasina ostust, mis läheb maksma vähemalt 70 miljonit krooni. Meediaettevõttele on see hiiglaslik rahapaigutus. Tartlaste investeering on suur väljakutse senisele turuliidrile Tallinna trükikojale Printall, kes hiljuti käivitas moodsa liini ajakirjade trükkimiseks. Uue trükikoja tehnilised võimalused on Postimehe kirjelduse järgi märksa paremad Printalli omadest.
Printallis omab olulist osalust Postimehe grupi suurkonkurent, Eesti Ekspressi, Eesti Päevalehe, Õhtulehe jt meediaettevõtete omanik Hans H. Luik, kes on vastukaaluks leidmas mahukaid investeeringuid oma trükikoja arendamiseks.
Tänu tervele konkurentsile trükitööstuses on Eesti ajalehtede ja ajakirjade väljanägemine klassi võrra kõrgemal kui Lätis-Leedus. Kõrge trükikvaliteedi toel on kirjastajad suutnud vältida reklaamiraha liikumist televisiooni. Viimastel kuudel on pea kõik suuremad väljaanded hüppeliselt kasvatanud reklaami pealt saadavaid tulusid.
Mart Kadastiku juhitav Postimehe grupp (lisaks samanimelisele päevalehele ka ajakirjad Kroonika ja Luup, 25% osalus Sõnumilehes jm väljaanded) on seni suutnud Hans H. Luige ambitsioone kammitseda. Uus investeering trükikotta on aga märk, et Kadastik on asunud kaitselt rünnakule sooviga lükata Luik meediaturul selgelt teisele positsioonile. Vaevalt, et Luik seda pealt vaatama jääb.
Ennustan, et investeeringud meediasse kasvavad ja paari aasta pärast võib Eesti lugeja valida endale suunitluselt ja esituslaadilt sobiva väljaande sama kirevast rivist kui Euroopa Liidu maades täna. Skandinaavia kirjastuskontsernide kasvav huvi Eesti meedia vastu kinnitab, et tegemist on jõuliselt areneva majandusharuga, mis ei jää millegi poolest maha näiteks pangandusest.
Seotud lood
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Omanik: “Ei ole kantimine!”
4
Võttis dividendi 25 miljonit
6
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Hetkel kuum
![Saneerimisnõustaja hinnangul on kinnitusvahendite hulgi- ja jaemüügiga tegelev Janere maksejõuetu ning ettevõtte tegevus viidi uue ettevõtte alla. Janere omaniku sõnul ei tegele ta mingi kantimisega.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=c6dcfcae-7d46-508f-b14c-f44602bef15f&width=3840&q=70)
Omanik: “Ei ole kantimine!”
![Soler & Palau esindaja Hilario Tome ja ETS NORDi juhatuse esimees Urmas Hiie.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=2bd8bfe9-ad4b-566f-abe6-5d2d84601360&width=3840&q=70)
“Meid on soovinud ära osta paljud ettevõtted”
![Napilt 17-aastaselt Hispaania koondises Euroopa meistriks tulnud Lamine Yamal Berliini olümpiastaadionil tiitlivõitu tähistamas.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=34f38a38-d679-549c-8cd6-2287caba1704&width=3840&q=70)
Kuidas kollektiivne kujutlusvõime jalgpallis pankrotistus
Tagasi Äripäeva esilehele