• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • 08.10.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Meedia hiilgeaeg

Esmaspäeval teatas Postimees uue trükimasina ostust, mis läheb maksma vähemalt 70 miljonit krooni. Meediaettevõttele on see hiiglaslik rahapaigutus. Tartlaste investeering on suur väljakutse senisele turuliidrile Tallinna trükikojale Printall, kes hiljuti käivitas moodsa liini ajakirjade trükkimiseks. Uue trükikoja tehnilised võimalused on Postimehe kirjelduse järgi märksa paremad Printalli omadest.
Printallis omab olulist osalust Postimehe grupi suurkonkurent, Eesti Ekspressi, Eesti Päevalehe, Õhtulehe jt meediaettevõtete omanik Hans H. Luik, kes on vastukaaluks leidmas mahukaid investeeringuid oma trükikoja arendamiseks.
Tänu tervele konkurentsile trükitööstuses on Eesti ajalehtede ja ajakirjade väljanägemine klassi võrra kõrgemal kui Lätis-Leedus. Kõrge trükikvaliteedi toel on kirjastajad suutnud vältida reklaamiraha liikumist televisiooni. Viimastel kuudel on pea kõik suuremad väljaanded hüppeliselt kasvatanud reklaami pealt saadavaid tulusid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mart Kadastiku juhitav Postimehe grupp (lisaks samanimelisele päevalehele ka ajakirjad Kroonika ja Luup, 25% osalus Sõnumilehes jm väljaanded) on seni suutnud Hans H. Luige ambitsioone kammitseda. Uus investeering trükikotta on aga märk, et Kadastik on asunud kaitselt rünnakule sooviga lükata Luik meediaturul selgelt teisele positsioonile. Vaevalt, et Luik seda pealt vaatama jääb.
Ennustan, et investeeringud meediasse kasvavad ja paari aasta pärast võib Eesti lugeja valida endale suunitluselt ja esituslaadilt sobiva väljaande sama kirevast rivist kui Euroopa Liidu maades täna. Skandinaavia kirjastuskontsernide kasvav huvi Eesti meedia vastu kinnitab, et tegemist on jõuliselt areneva majandusharuga, mis ei jää millegi poolest maha näiteks pangandusest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele