Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Keelata naftavedu läbi Kopli?

    POOLT
    Arvestades transpordi-skeemi, keskkonnaprobleeme ja kõike muud, tuleks praegu hoiduda Tallinna kesklinna sadamates täiendavate võimsuste väljaehitamisest ja täiendavate investeeringute tegemisest eesmärgiga laiendada transiiti läbi kesklinna. Kaugemas perspektiivis näeksin, et Tallinna linnavolikogu võiks võtta vastu otsuse, et raskekaalulised transiitveosed ei hakkaks kulgema läbi Tallinna kesklinna. Siin on väga pragmaatilised põhjendused. Kõigepealt see, et praegune raudteevõrk on välja kujunenud möödunud sajandi viimasel veerandil -- ajal, kui see kulges mööda linna serva. Ma küll ei taha hästi uskuda, et selle ühe miljoni tonni nafta vedamise pärast hakkab Orenburgneft ümber ehitama kogu Tallinna linna transpordiskeemi. Mul ei ole sugugi midagi konkreetsete firmade ja transiidi vastu.
    Transiit on oluline element meie SKPs ja sellega tuleb mõtestatult tegeleda. Kesklinna sadamatel ei saa raskekaalulise transiidi seisukohalt tulevikus olla mitte mingisugust rolli. Mul on hea meel, et sedasi arvab ka transpordi- ja sideminister Raivo Vare.
    VASTU
    Keelata ei ole küll mida-gi vaja. Milleks keelata? Kopli poolsaare kaudu võiks naftatransiit käia, kui selleks ainult naftat jätkub. Volikogu asi, minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt, pole keelata ega lubada, vaid on olemas tingimused, mis investorile esitatakse. Investor peaks ise jõudma seisukohale, kas tal on otstarbekohane investeerida Bekkeri sadamasse või mitte.
    Esitatavad tingimused peavad olema sellised, mis arvestavad ka linnakodanike huvisid.
    Minu arvates on Bekkeri sadama ümber toimuvas paljud küsimused segi aetud.
    Pakkumist naftatransiidi osas Balti turul tuleb järjest juurde. Sellel aastal kasvab Balti mere äärsete idakalda terminaalide võimsus üle 200 000 kuupmeetri ja mulle praegu tundub küll, et kõigile naftat ei jätku.
    Kindlasti on võimalik naftavedu korraldada nii, et keskkonnariski faktor on minimaalne.
    Keelama naftavedu ei peaks. Naftatransiiti on võimalik korraldada palju tsiviliseeritumalt ja lõpliku sõna ütlemine naftaveo vajalikkuse üle tuleb jätta ikkagi investorile.
  • Hetkel kuum
Teadlasest poliitik: Bolt las lobistab – õigesti teeb!
Ettevõtete konkreetsete ettepanekutega lobitöö on tugeva demokraatliku kodanikuühiskonna tunnus, mis viib mõistliku kompromissini – Bolti tegevust tuleb seega kiita, kirjutab kliimateadlane Annela Anger-Kraavi (Parempoolsed).
Ettevõtete konkreetsete ettepanekutega lobitöö on tugeva demokraatliku kodanikuühiskonna tunnus, mis viib mõistliku kompromissini – Bolti tegevust tuleb seega kiita, kirjutab kliimateadlane Annela Anger-Kraavi (Parempoolsed).
Tehisintellekti edu vedas ka Nasdaq indeksi rekordtasemele
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Ühest Eesti kalleimast festivalist lõikavad kasu ka väikeettevõtjad
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Karl-Eduard Salumäe: autode keeduvorstiindeks näitab, et inimestel on kitsas käes
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Soome relvafirma lükkab laienenud tehase täistuuril käima
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
FT: Varuosad reisipagasis: kuidas smugeldamine Vene reisilennukeid õhus hoiab
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.